Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

A year after outraging developers, blowing up its reputation, and saying goodbye to its CEO, Unity decides 'Runtime Fees' are a bad idea so it's getting rid of them

A year after announcing a new "Runtime Fee" pricing scheme that outraged large swaths of the game development community and ultimately led to the resignation of then-CEO John Riccitiello, Unity has decided that it was actually a bad idea in hindsight, and so it's cancelling the whole thing.

"After deep consultation with our community, customers, and partners, we’ve made the decision to cancel the Runtime Fee for our games customers, effective immediately," CEO Matt Bromberg wrote in today's announcement. "Non-gaming industry customers are not impacted by this modification.

"I’ve been able to connect with many of you over the last three months, and I’ve heard time and time again that you want a strong Unity, and understand that price increases are a necessary part of what enables us to invest in moving gaming forward. But those increases needn’t come in a novel and controversial new form. We want to deliver value at a fair price in the right way so that you will continue to feel comfortable building your business over the long term with Unity as your partner."

As a result, Unity is reverting to a "more traditional cycle" of considering pricing changes only on an annual basis; if the terms of use change in future releases, users will be free to continue using their current version of the software under the existing terms.

The "novel and controversial" pricing scheme Bromberg mentioned was a 2023 plan—"an astonishing scumbag move," in the words of Tactical Breach Wizards developer Tom Francis—to charge developers a fee every time a game was installed after it had passed minimum revenue and install count thresholds. This angered game devs for a few reasons: The financial hit and potential for abuse were obvious issues, but an even bigger problem for some was the complete loss of truth arising from the way Unity arbitrarily imposed the pricing changes. 

"Even if they reversed this 100%, the damage is done. You cannot trust a partner who will alter the deal after it’s done," Gloomwood developer Dillon Rogers tweeted. Totally Accurate Battle Simulator studio Landfall said the change, "without any form of opt-in or consent from developers," represented "a huge breach of trust."

Unity quickly apologized and made changes to the Runtime Fee that addressed the biggest complaints, and Riccitiello fell on his sword a couple weeks later. Not long after that Unty put roughly 1,800 people out of work as part of what it called a "company reset"—not because of the Runtime Fee fiasco specifically, but simply because the interim CEO, as CEOs do, decided that the best way to achieve "growth" is to fire a bunch of people.

It was an ugly time for Unity, and while the controversy has cooled (but not been forgotten: Mega Crit, for instance, confirmed in April of this year that despite having sunk more than two years into building Slay the Spire 2 in Unity, it had switched to the open source engine Godot and was not going back), Bromberg's message is clearly as much a mea culpa as it is a pricing change announcement. 

"We’re confident that if we’re good partners and deliver great software and services, we’ve barely scratched the surface of what we can do together," he wrote, tacitly acknowledging that Unity was not being a good partner when it fired up the Runtime Fee scheme. 

Despite the controversy, Unity remains a popular engine—GDC's 2024 State of the Game Industry survey put it neck-and-neck with Unreal Engine—and early reaction to the rollback seems mostly positive, although some on Twitter are saying it's too little, too late—and of course a few are wryly noting that it took a year of flailing around to get back to where it all started. That's business, I guess.



Читайте также

After nearly 8 long years, a new Team Fortress 2 comic is finally here and the TF community is rejoicing

Path of Exile 2 — возвращение «народной» Diablo. Предварительный обзор

CD Projekt had to nerf Ciri for The Witcher 4 after she fully unlocked her spacetime teleportation powers in the previous game: 'Something totally happened in-between'

Москва

В Москве завершился международный турнир по фитнес-аэробике МATRESHKA&MISHKA

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

РОСГВАРДЕЕЦ ИЗ КАЛУГИ СТАЛ УЧАСТНИКОМ ФЕСТИВАЛЯ «КУЛЬТУРА ПОБЕДЫ»

СОТРУДНИК РОСГВАРДИИ ЗАВОЕВАЛ БРОНЗУ НА КУБКЕ КАЛУЖСКОЙ ОБЛАСТИ ПО АРМРЕСТЛИНГУ

Клипмейкер. Лучший Клипмейкер. Клипмейкер в Москве.

«Закружимся в танце»: Анастасия Барашкова & SAMOEL выпустили совместную новинку