Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

PSA: Consider cranking up Space Marine 2's difficulty for co-op

Hey there, I won't keep you long: If you're playing Warhammer 40,000: Space Marine 2's campaign with some friends, are you finding it too easy? My friend and I reached that point after the first few missions. I was hosting the lobby and had difficulty set to "Normal" like I do in 90% of games.

During the introductory mission that you have to play alone, Normal felt just right, but as soon as another player joined, we noticed the Tyranids couldn't put up a decent fight. At risk of getting bored, we decided to step up to the second-highest campaign difficulty in Space Marine 2, Veteran. Turns out, Veteran isn't so much a step up from Normal as a massive standing leap: Not only were we downgraded from three armor pips to just two (essentially nerfing our survivability by a third), but enemies got way more aggressive.

In a matter of minutes, the Discord chat went from mostly dead air to a cacophony of "Oh crap," "Jeez he almost got me," and "F*ck I went down." I'd gotten used to mostly ignoring a horde of small aliens when a bigger enemy was around because they dealt very little chip damage, but on Veteran, Tyranid swarms can bleed me dry in seconds. Veteran difficulty also demands that I actually pay attention to and parry those melee attacks from higher-tier Tyranid warriors and Heresy snipers, because just two or three hits from those are enough to make me bite the dust.

There are four total difficulty levels for the campaign:

  • Easy
  • Normal
  • Veteran
  • Angel of Death

Once enemies were strong and smart enough to actually kill us, we realized just how frickin' brutal Space Marine 2's HP situation is. The only way to heal is to pop an exceedingly rare medical stim or execute an enemy in the seconds after losing health to earn it back. One exception: the host player controlling Titus, and only that player, has the power to gain health and recharge shields on a long cooldown—meanwhile my co-op buds are stuck with Chairon and Gadriel's abilities that I can't even remember because they aren't as useful.

(Image credit: Saber Interactive)

Shields recharge, but it's not uncommon to run around for half the mission with twitching anxiety as you glance at the inch of health you have left. If anyone goes down three times the mission instantly fails, but thankfully, you come back at a checkpoint fully restored.

We haven't given the highest diffculty level, Angel of Death, a shot yet and I'm not sure we will. Veteran is tough enough to draw a sweat, but we're not actually dying very often, which I take as a good sign that we've hit a sweet spot for our group. If you give it a shot and everything immediately feels off, it's thankfully simple to switch back to whatever difficulty you want in the pause menu before the next mission (but only the host can do this).

It's also worth noting that difficulty levels for the co-op Operations mode are separate from the campaign parameters. We played an Operation last night on the lowest difficulty and it was as hard, if not harder, than campaign Veteran. So beware, and happy hunting.



Читайте также

Mariah Carey was frozen in an ice block in Fortnite and then she thawed out and sang 'All I Want For Christmas Is You' and everyone went back to shooting each other

After nearly 8 long years, a new Team Fortress 2 comic is finally here and the TF community is rejoicing

CD Projekt had to nerf Ciri for The Witcher 4 after she fully unlocked her spacetime teleportation powers in the previous game: 'Something totally happened in-between'

Москва

«У него раздвоение личности»: Сафонов проиграл еще один суд бывшей жене

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

«Закружимся в танце»: Анастасия Барашкова & SAMOEL выпустили совместную новинку

РОСГВАРДЕЕЦ ИЗ КАЛУГИ СТАЛ УЧАСТНИКОМ ФЕСТИВАЛЯ «КУЛЬТУРА ПОБЕДЫ»

РОСГВАРДЕЕЦ ИЗ КАЛУГИ СТАЛ УЧАСТНИКОМ ФЕСТИВАЛЯ «КУЛЬТУРА ПОБЕДЫ»

Клипмейкер. Лучший Клипмейкер. Клипмейкер в Москве.