Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

AMD blog fail suggests Fluid Motion Frames 2 is exiting beta in its full September driver release

With AMD's FSR 3 frame generation being supported in an ever-increasing number of games and with talk of an AI-based FSR 4, one could be forgiven for forgetting all about AMD's Fluid Motion Frames (AFMF), its driver-based global frame generation tech. AMD certainly hasn't forgotten about it, though, because the company has seemingly just announced that the second generation of the technology will launch with the next Adrenalin driver.

I say "seemingly" because the AMD blog page announcement is short and vague. It says, "We’ve made continuous enhancements to the AMD Software: Adrenalin Edition application, introducing valuable updates and innovative features - in this latest version of AMD Software, we're excited to announce AMD Fluid Motion Frames 2." 

There's no clarification over which Adrenalin driver AMD's on about, but I assume, given the titles of the surrounding failed blog posts, it means the next one, which should be the 24.9.1 September driver. 

Because yes, this comically short blog post, I should mention, is sandwiched between three other failed attempts, one stating "Text goes here", another titled "Test Draft" and stating "Test", and the third saying nothing at all but featuring a blank image placeholder on AMD's gaming blog page.

(Image credit: AMD)

I assume there will be a fuller announcement when it launches, but we already know what to expect given AFMF 2 has been in beta for almost two months, having been packaged in a tech preview driver on 29 July. In short, it doesn't reinvent the AFMF wheel but does improve on it.

AFMF, for reference, has been out since January. It's a software-based, driver-level frame generation technology that doesn't require any specialised hardware to run—just your standard shaders. You toggle it on in the Adrenalin software and that's it. Requiring no per-game implementations, it works with all DX11 and DX12 games.

Of course, this also means no per-game optimisations, unlike FSR 3 (and DLSS 3's Frame Gen feature) which uses the AFMF algorithm but can also use game data to improve the quality and performance of frame interpolation—via optical flow analysis, for example. The result is frame gen that works in a whole load of games but isn't quite up to the standard of FSR and DLSS frame gen.

While we can't expect it to catch up to FSR or DLSS, AFMF 2 should improve things compared to its first iteration. In Nick's limited testing of the early preview build, he found it to offer a slight frame rate improvement over first-gen AFMF and better handling of fast-motion scenes, too.

This is thanks to AI-optimised enhancements such as an updated algorithm and other changes that are also said to reduce latency, which was somewhat of a problem for AFMF (it's arguably a problem for all frame generation tech, but was more pronounced with AFMF).

If AMD's blog post actually is hinting at an imminent AFMF 2 launch, it could be great news for those who want to play games that don't support FSR 3 or DLSS 3. (Or, rather, DLSS 3.5 or 3.7… Hell, let's just keep things simple and say 3.X.) 

Yes, for those who can't use FSR 3 or DLSS 3.X, AFMF 2 might offer an easy performance boost, which will be especially great for those using a lower-end RX 6000-series or 7000-series GPU. Even better, perhaps, for users of AMD-powered handheld gaming PCs. Fingers crossed for the September driver, then, and with God of War: Ragnarok dropping on PC tomorrow that would seem like a good time to release a new driver to me.



Читайте также

Just as it looked like Palworld might escape Nintendo's gaze, the lawsuit has been filed: Nintendo is suing Pocketpair for patent infringement

Tokyo Ghoul: Break the Chains снова появилась в App Store и Google Play

Friendship restored with Steam: Valve has fixed the screenshot manager and all is right with the world




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Главным врагом хорошей улыбки россияне назвали цены у стоматологов

Обновление Winlogon в RooX UIDM: адаптивная многофакторная аутентификация и брендирование

«Граф Монте-Кристо» выходит в России при поддержке Relax FM

Говорит Земля! Comedy Radio зазвучит в сатирической комедии