Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
Game News |

Ara: History Untold looks a lot like Civilization until you realize there's no hexes: 'We're not playing a board game, we're actually trying to simulate some of what we see in real life'

As much as it resembles Civilization, soon-to-release grand strategy game Ara: History Untold is different in some big ways. The biggest might be its simultaneous turn resolution, which is detailed in one of developer Oxide's dev diaries. That one I clocked a while back, but I somehow missed another major difference even though it shows up in almost every screenshot: Ara's map isn't divided into a regular grid or hexagon pattern.

Instead, Ara's worlds are divided into irregularly-shaped regions. This was pointed out to me in a recent interview with Gabriela Leskur, Ara's narrative and experience lead, and Matt Turnbull, executive producer in publishing at Xbox Game Studios.

"I'm a big fan of Risk, but we're not playing a board game, we're actually trying to simulate some of what we see in real life," said Leskur. "One thing that's unique is that we have these dynamically generated regions. So, they're not hexes, they are irregularly-shaped based on things that you see in nature. They're along rivers, along coastlines. They're these unusual shapes that reflect how we see cartographers have done things in our history, and also the actual natural world itself."

These regions are the units of land that cities claim as they grow, and military forces occupy them one after another as they move across the map. So in those contexts, regions work similarly to a regular grid, except that the size and shape and number of sides varies. Things get more complicated when you get down to sub-regions called zones. 

Leskur says she thinks of regions as pizzas. If you're moving troops, they move around at the full pizza scale—from one region to the next—but land improvements are built on the slice scale, and like pizzas, regions aren't all divided into the same number of slices (aka zones).

"I'm thinking strategically as I'm expanding my city," said Leskur. "I do so by claiming nearby regions. And I look at, 'OK, how many zones are in this region?' If I want to build a very impressive Triumph, which is something like the Pyramids of Giza, I probably want to do so in a region that has only two zones—only two slices of the pizza cut straight and half—because I'm sacrificing the whole region to build that very impressive triumph. Whereas, if I want to claim a region to use for farming, for as many improvements as possible, I probably want a five or six slice pizza region, because each one of those zones is a place where you can build an improvement."

Another strategic consideration is the number of edges a region has, which dictates how units can move. "Every hex is bordered by six tiles," said Turnbull. "And our regions in Ara are bordered by four or two or seven—it depends on the size, the shape, the natural features, whether there's coast, whether there's rivers, whether there's a sea, and so all of those components also kind of add to the intuitiveness of it, of building out a world, and of conquering territory, and of defending territory with armies."

At the highest level, the decision to go with regions instead of hexes comes back to Leskur's comment about aiming to simulate a world rather than a tabletop board game. Zoom in on a region and you can see "individual people waving at you" and animals appropriate to the region's biome, which run away from your cursor—a bit of interactive flavor. (You can see some of that in the video above.)

And when you zoom out, "does this look like a world, or does this look like a board game I won?" asked Turnbull. "The answer we're trying to get to is, this looks like my world. I built this world. This is mine now, and it reflects the story that I've told and the choices that I've made."

Oxide has gone into more detail on this subject and numerous others—there's a crafting system, too, for example—on the official Ara: History Untold website

Despite all that work to educate grand strategy fans about the game, Ara feels like a wild card to me. I'm not sure how it's going to be received. Civilization 7 is around the corner, and that's been the focus of much more attention recently than Ara, which is out this month. Taking big, obvious departures from the Sid Meier games does feel like the right gambit, though. If it seemed too much like Civ, the audience might just decide to wait and see how Civ 7 turns out, but these peculiarities get me curious to find out if Oxide has discovered anything exciting that Firaxis hasn't.

Ara: History Untold will be out on Steam, the Microsoft Store, and PC Game Pass on September 24. Despite being published by Microsoft, it's only coming to Windows. (Civilization 7, on the other hand, will release simultaneously on PC and consoles.)



Читайте также

Ubisoft had an absolutely dire 2024 and desperately needs a win

This year has proved yet again that horror games do best when devs keep it small-scale

Monster Hunter: Outlanders стала ближе к релизу

Москва

Росгвардия обеспечила безопасность хоккейного матча в столице

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

В Москве и Московской области жилищные условия за счет материнского капитала улучшили свыше 537,8 тысячи семей

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области