Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Skyrim lead designer says it will be 'almost impossible' for Elder Scrolls 6 to meet fan expectations: 'Marketing departments just put their heads in their hands and weep'

The Elder Scrolls 6 is coming, and we're all very excited about it, despite the fact that from a public perspective it currently exists only as a vague concept. Anticipation is good for developers—certainly better than nobody caring about what you're getting up to—but in this particular case it might present a problem for Bethesda. In a recent interview with Kiwi Talkz, Bethesda veteran Bruce Nesmith says it will be "almost impossible" for the game to meet the expectations of fans.

Bethesda's big problem in this regard, according to Nesmith, is that it's had what one might call a hell of a run with huge open world RPGs, going back more than 20 years through The Elder Scrolls and Fallout series and peaking with Skyrim, which remains a landmark game. It's also still immensely popular, drawing thousands of concurrent players daily on Steam alone despite having originally come out in 2011. That's not exactly a new revelation, but interesting to hear it from someone who worked at Bethesda for decades.

"The fans who want to buy Elder Scrolls 6, their expectation is going to be almost impossible to meet," Nesmith said. "And marketing departments just put their heads in their hands and weep at this. Because it's like, 'Okay, if it isn't perfect, it doesn't get a 95-plus on Metacritic, we're a failure'."

Nesmith, who knows a thing or two about rising expectations—he's best known as the lead designer of Skyrim, but his credits at Bethesda go back to Daggerfall in 1996 and run through Oblivion, Fallout 3 and 4, Fallout 76, and Starfield—said that's why Bethesda puts so much effort into trying to manage those expectations: "Elder Scrolls 6 is undoubtedly going to be an amazing game, but it's going to be compared to all the previous games that Bethesda made."

Bethesda has already run up against the wall of insurmountable expectations with Starfield, which by most measures was good but not great. That's resulted in a sub-60% user rating on Steam and a general sense that the game was somehow a failure—or at the very least, a fumble. 

Todd Howard attributed much of that to the fact that Starfield is "different than you've seen from us in the past," which you can debate as you see fit. But it does indirectly highlight the fact that the next Elder Scrolls game is facing even greater expectations. Starfield gets some slack because it's a new thing, but Elder Scrolls 6? That's the next Elder Scrolls game.

All that pressure isn't entirely a negative. Nesmith said the weight of Bethesda's legacy is "a blessing and a curse," because that high bar means the development team will be given the resources it needs to try to clear the bar. And, he added, it's hardly unique to Bethesda.

"Imagine for a moment that you work at Larian Studios," he said. "They just released Baldur's Gate 3, and now they've got to make another game. What are the expectations going to be on that studio's next project? Larian was not a studio that was uppermost on everybody's mind, didn't fall off the lips of the vast majority of people buying videogames ... They weren't what everybody considered to be a top-tier publisher. Well, guess what? They are now. They're on the map now, and that means the expectations are sky high for them."

At least it's not something Bethesda has to worry about right away. We don't even know what the full title is or where the game will be set at this point, much less have a guess at a release target. Extremely optimistically, it could be out sometime in 2026, but personally I wouldn't be surprised if we don't see it until sometime closer to 2030.



Читайте также

After nearly 8 long years, a new Team Fortress 2 comic is finally here and the TF community is rejoicing

Path of Exile 2 — возвращение «народной» Diablo. Предварительный обзор

CD Projekt had to nerf Ciri for The Witcher 4 after she fully unlocked her spacetime teleportation powers in the previous game: 'Something totally happened in-between'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

РОСГВАРДЕЕЦ ИЗ КАЛУГИ СТАЛ УЧАСТНИКОМ ФЕСТИВАЛЯ «КУЛЬТУРА ПОБЕДЫ»

Клипмейкер. Лучший Клипмейкер. Клипмейкер в Москве.

СОТРУДНИК РОСГВАРДИИ ЗАВОЕВАЛ БРОНЗУ НА КУБКЕ КАЛУЖСКОЙ ОБЛАСТИ ПО АРМРЕСТЛИНГУ

РОСГВАРДЕЕЦ ИЗ КАЛУГИ СТАЛ УЧАСТНИКОМ ФЕСТИВАЛЯ «КУЛЬТУРА ПОБЕДЫ»