Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

The idea for a Pillars of Eternity: Tactics game has been floated at Obsidian, but it's still up in the air because 'the audience for them is not huge, typically, but very passionate'

Obsidian, as a studio, is both currently and understandably quite busy on Avowed—an RPG it's been very keen to remind you isn't Skyrim. It also made the Pillars of Eternity games (the world of which Avowed is set in), and while the second entry of the CRPG enjoyed critical success, it didn't sell as well as one might hope.

Josh Sawyer, studio design director at Obsidian, has gone on-record as wanting a Baldur's Gate 3-style budget if he was to ever make a third one—but what about a tactics game, as a treat?

See, in the general lore of videogame RPGs, tactics spin-offs have filled a fascinating little niche. While an RPG focuses on spinning a yarn, with combat filling but one of a few pillars of the experience—tactics games get down to the nitty-gritty of hitting folks with swords on a grid. It's sort of like the distinction between a TTRPG like D&D and a Wargame like Warhammer: 40k. That's not to say a tactics game can't have a story, the most recent one I played was stellar in that regard, it's just less of a focus.

As such, there's a substantial amount of cross-pollination. Games like Fallout and Final Fantasy have had tactics spin-offs, as have TTRPGs like D&D and, naturally, wargames have enjoyed plenty. It's not hard to see why—if you've a solid RPG system, then you've got plenty of raw materials already present sorted for a tactics game.

According to Sawyer, that's an idea Obsidian's certainly entertained, as per a recent interview with Limit Break Network: "I know there have been a number of people, actually, at the studio who have floated the idea of a Pillars: Tactics game."

Despite the immediate, mighty hunger I feel upon receiving that information, Sawyer immediately tempers any expectations that might arise as a result: "Tactics games are very interesting to me, and they occupy a very interesting space in the marketplace, because the audience for them is not huge, typically, but very passionate … they'll play a lot of them, even if they're not that good."

Alas, given the series' recent history with sales struggles, it's not surprising Sawyer has to keep in mind the marketability of such a thing—and a small, die-hard fan base does not, unfortunately, make for a commercial success: "But, the cap on it is sort of like, not huge. There are breakout hits of course—Fire Emblem is one of the ones that people often think of. But it's something that a number of people have talked about and thought about, it's a hard one to make a case for.

"Every once in a while we'll bring it up, and be like 'we could maybe, I dunno…?' I will say that, not just for myself, but there's a lot of people at the studio who've pitched their own versions of a Pillars: Tactics game, so who knows. Maybe someday."

As interviewer Tom Caswell rightly mentions, it also wouldn't be out of character for the studio. Avowed is, in essence, a spin-off—and Obsidian isn't allergic to smaller-scale projects like Pentiment. So taking the core, crunchy CRPG elements that are already there and pulling them into a humbler package isn't entirely out of the question. Still, it'll remain but a twinkle in Obsidian's eye for a while if it ever happens at all, given Avowed (which isn't shaping up to be half-bad) is on the horizon.



Читайте также

Figure Fantasy 3.217.1169

Magicraft is like Brotato mixed with Hades where you make up all your guns as you go along

In just 3 days, the state of Nintendo Alarmo hacking went from 'it loads a cat jpg' to 'it runs Doom better than a lot of PCs back in the day'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

На заводе в Перово произошел пожар в цеху по производству масел

Завершился фестиваль-форум «Российская креативная неделя — Дальний Восток»: итоги и перспективы

Музыкальный менеджер. Менеджер музыкальной группы. Музыкальный менеджер директор.

Какие препятствия у Китая могут возникнуть при реализации проекта лунной базы?