Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Dragon Age: The Veilguard devs talk redesigning the game after BioWare bailed on the whole live service thing in 2021: 'I never personally saw it as a reboot'

Dragon Age: The Veilguard might be good or bad, depending who you ask on the PC Gamer team—we're a little split on it, a downright smorgasbord of varying levels of grumpy and old about the entire thing. While the game unhappily comes saddled with the usual pre-order bonus nonsense, it's still a relief to me that this thing isn't a live service game—because it very well could've been.

Dragon Age: The Veilguard was, initially, supposed to have substantial multiplayer live service components. However, after the catastrophic failures of BioWare's Anthem, EA decided to strip the in-progress sequel of all its multiplayer mechanics, focusing instead on making a single-player RPG.

Which, even not knowing much about the innards of game development myself, sounds like a pretty big operation. Speaking with IGN, studio general manager Gary McKay and director Corinne Busche confirm that, yes, yes it is.

"Of course," McKay says, "As a multiplayer concept, the battle system at that time was oriented around, ‘What is it like to play with other players?’ And as you can imagine, things like companions weren't nearly as at the forefront as they are now. Your coordination was around other players."

That's genuinely interesting to hear—in The Veilguard, we've been told that your companions have their own gear, bespoke skill trees, and abilities that are mostly meant to be synergistic with you or each other. Rather than being fully fledged RPG characters under your control, they strike me more as back-up dancers. One has to wonder whether that primer-detonation gameplay is a vestige of the game's multiplayer roots.

However, McKay maintains that the switch wasn't a reboot of the game, since it was all early enough in production to be classified as more of a realignment: "I don't see it as a reboot. No, I don't see it that way at all. I saw it more about making sure that we are laser-focused on leveraging and leaning into the things that we see as success, things we've had success in, and learning from those things that we saw some challenges in."

Despite that, Busche does say they had to rip a lot of guts out and build the thing back up from the basement level: "Our wonderful narrative writing team had an outline in place of what this story was going to be already. We'd done some of the voice casting already. So those bones still exist today, but from the structure of the game, going to an offline RPG, combat system complete rework, the progression systems are so rich now. That was all from the ground up."

Which makes sense—mercifully, it seems like The Veilguard was still early-days enough to pivot away from its live service origins back in 2021. Later in the interview, creative director John Epler notes that the story didn't have much more than an outline and, I'm sensing, a bit of relief that they didn't have to figure out how to thread the needle of a live-service style story.

"It definitely would have had its challenges … Even when we were still more multiplayer-focused, we did still want to tell a story about Solas. It just became a lot more challenging because, again, multiplayer games and single-player games have different pressures, have different needs as a project, as a story. And once you add other people's perspectives into it, it becomes even more challenging."

Mind, I'm still nervous about that bit. I'm a dialogue nut and, as was the case with Final Fantasy 14: Dawntrail, when it tanks in quality it's the first thing I tend to notice. The demos so far haven't quite reassured me—neither has our own Lauren Morton, who played about six hours of it and, while she generally had a good time, found it couldn't escape the sense that the game is "desperate to chew my food for me." Still, we've not seen anywhere near the full picture, and despite everything I'm genuinely excited to find out if the studio's pulled off its 180 with grace.



Читайте также

Chappell Roan still swears by The Sims 2: Double Deluxe: 'I knew every cheat code, so I would make everybody pregnant and everybody woohoo'

Подборка лучших хорроров из 2000х — золотой эры жанра

The team that made Minecraft console edition is now making their own blocky builder




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Стартовал физкультурно-спортивный фестиваль для людей с инвалидностью «Сочи-2024»

Антонов завершил миссию посла России в США и возвращается в Москву

Россия получила пять отказов на выступления докладчиков на Форуме ОБСЕ

Станислав Кондрашов, охотник за привидениями, о призраках на живописных дорогах мира