Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

This bowhunting game created by a Bethesda veteran plays like if you made a whole game out of Skyrim's stealth archer playstyle

The Axis Unseen is a very different sort of game to The Elder Scrolls' decadent, sprawling slices of fantasy life, but it also kind of feels like Skyrim stripped to the studs, an entire game made out of one strand of The Elder Scrolls series' DNA. No townsfolk, guilds, or celebrity voice cameos⁠—just you, a bow, a crouch-walk button, and a world full of skeleton-strewn alpine vistas and vaguely Norse creatures to hunt.

The result definitely impressed me in The Axis Unseen's first publicly available demo after years of trailers and teasers. It's arguably in a completely different genre than the Bethesda RPGs creator Nate Purkeypile formerly worked on, but it feels like an elaboration on a very specific way of playing those games. This is a ranger simulator, not an RPG where you get to play a ranger. Thanks to that focus, The Axis Unseen is an isolating, surreal, and very satisfying stealth-shooter.

Image 1 of 5

(Image credit: Just Purkey Games)
Image 2 of 5

(Image credit: Just Purkey Games)
Image 3 of 5

(Image credit: Just Purkey Games)
Image 4 of 5

(Image credit: Just Purkey Games)
Image 5 of 5

(Image credit: Just Purkey Games)

The demo opens with a sort of combination tutorial and playable trailer following a hunter through their early life, training, and flashes of mythic battles. It's sort of like the beginning of Metroid Prime in that you get to frag out with a full endgame arsenal before you're brought back down to earth. In this case, the hunter you're playing as dies, and you take control of their successor in the game proper.

While the game eventually opens up an arsenal of magical powers and alternate arrowheads, you've got two main moves at your disposal: crouch walking, and shooting your bow. After that pre-game frag out, your quiver is severely restricted: Just three arrows to start, though you automatically hoover them back up on approach. The resulting shooting is tense and high stakes, demanding you make every shot count with a robust locational damage system. Aggressive fantasy elk go down quick with a shot to the lungs, for example, but their gnarled horns make for a natural protection against headshots.

And it feels fantastic to land a killing blow on one of Odin's magical creatures. You get this nice screen shake, sound effect, and a geyser of blood on the killshot⁠—Purkeypile nailed the same magic that makes videogame archery feel so good in Skyrim, Far Cry, and Overwatch. I'm still trying to pin down exactly how I feel about The Axis Unseen's stealth though. I never felt as in control as I do in Metal Gear or Thief, but there are more variables at play and I think it's going for a different sort of experience. I did find that its light HUD feedback (how much sound you make, how visible you are) was just never as reliable as purely avoiding an enemy's line of sight.

But The Axis Unseen's stealth frequently resulted in these great cat and mouse duels between me and the wildlife. The game has excellent sound design⁠—I could identify various critters by their footsteps after about an hour of playing⁠—and once I found myself in one's territory, I'd be slowly circling around, trying to get eyes on it before it spotted me first.

The other big pillar of The Axis Unseen, its open world exploration, is also pretty superb. You start the game with no map or clear objectives, just the knowledge that green pillars of light visible throughout the world will make you stronger. From there, it's up to you to hike over hill and dale, dealing with hostile creatures and checking out interesting landmarks. It makes for a surreal, meditative experience, though I do think the largely HUD-less game would benefit from a compass, at least a diegetic one you have to hold a button to use.

The visuals are a real draw to keep wandering: Everything looks like heavy metal album art in The Axis Unseen, a world of cryptic sandstone statues and giant skeletons lurching out of the ground, and I only saw the first of many visually distinct zones. It's a bit of a performance hog though: On an RTX 3070, no amount of fiddling with settings got me to a consistent 60fps, with medium preset DLSS Performance settling in the low 50s.

Minor complaints aside, The Axis Unseen is a game I've been looking forward to for some time, and its demo did not disappoint. You can check out the demo for yourself and wishlist The Axis Unseen on Steam ahead of its October 22 release.



Читайте также

Larian says 40% of all current Baldur's Gate 3 players are now 'embracing utter chaos with mods'

The Big Catch: Tacklebox is the hardest 3D platformer I've ever played, 8+ hours long, and a free to play 'prologue' to a bigger, better game on the way

Horizon Zero Dawn Remastered will require a PSN account, and you can't buy the originals on PC anymore




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

300 смешных песен плюс звездный десант

Виктория Чертина и Евгения Вершинина выступили в рамках конгресса «Новые правила роста»

Нюша, Катя Лель, Хабиб, ST, Виталий Гогунский, Akmal', Елена Борщева, Наташа Краснова спели Арна "карапули" на "Юмор FM"

Нонконформизм из коллекции Q-ART