Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

YouTuber hero-scientist reveals the hidden lie at Morrowind's heart: Its rivers aren't rivers at all

I have, in my career at this illustrious publication, covered my love for Morrowind exhaustively and exhaustingly. It's simply the best one. The best game in Bethesda's catalogue and, perhaps, the best videogame. Ever.

Or it was.

A damning investigation from an excellent YouTuber named Any Austin has shed light on a secret sickness at Morrowind's heart: The game's rivers are a lie. They're actually sloughs. Kind of. Except they're not. Look, the important thing is that Todd Howard has pulled the wool over our eyes yet again.

As Any Austin explains in disconcerting detail, the many rivers of Morrowind's isle of Vvardenfell don't actually have many of the characteristics necessary to make them, well, rivers. They're wet, yes, verifiably, but apart from that? They really don't have the flow to them that you traditionally associate with your Niles, Amazons, and Mississippis of the world. They're more like long, useless, skinny lakes than real rivers. Or sloughs. Apparently those are called sloughs.

It's worth watching the video in its entirety just to see a real person apply actual hydrology to the task of explaining the geographically impossible choices made by level designers in the early 2000s, and Any Austin comes perilously close to achieving a true grand, unified theory of Morrowind's not-rivers. It all makes sense: The tectonic makeup of the volcanic Red Mountain at Vvardenfell's centre, case studies from real life that resemble Morrowind's waterways, he even pulls up a paper from 1983 to make his case. Nothing has ever sloughed harder than Morrowind's sloughs. Not even Slough.

Which makes it all the more impressive when, after 10-or-so minutes of carefully constructing his argument, Austin spends the last five-ish comprehensively demolishing it. Vvardenfell's skinny puddles aren't rivers, that much is certain, but they aren't really sloughs either, for complex historical and hydrological reasons I won't spoil here. They're just… there. They're elongated natural pools with no good reason to exist, relatably, and neither a river nor a slough be.

Which is quite funny, if you ask me, and no doubt a thousand times more work and analysis than any overworked Bethesda level maker ever thought anyone would pour into their work over two decades ago. But that, I reckon, is Morrowind's magic. Unlike the games that followed it, the third Elder Scrolls was genuinely interested in itself and its own lore and invited you to be, too. I think that's a big reason people are still obsessed with it this far down the line, and it's why people are doing things like, well, 15-minute hydrological analysis videos of it. That's not just a mark of quality, it's a mark of legacy. Starfield could never.



Читайте также

Roblox's Dress to Impress is getting a spooky Halloween update with over 30 haunting hairstyles and a pose that will scar me for life

'There were so many meetings': A former Bethesda developer explains why he quit during Starfield and started a solo project

Cassette Beasts EX можно снова предзаказать через App Store




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Мари Краймбрери, Клава Кока, bearwolf и не только! Like FM устраивает звездный девичник

Раскрутка Сайта. Раскрутка сайта Москва. SEO раскрутка сайта. Заказать раскрутку сайта. Раскрутка сайта ru.

Детское радио поддерживает миссию «Заступник»

XI Всероссийский конкурс «Лучшая инклюзивная школа России-2024»