Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Playing Echo Point Nova is like diving through someone's dreams after they've played too much Titanfall or Tribes

Echo Point Nova plays like a dream. By that, I don't mean that it's a responsive, satisfying FPS with a lot of intuitive and smart movement tech (it is that too, by the way), but the act of playing it feels like diving through someone's dreams after they played far too much Titanfall, Tribes and Minecraft adventure maps. Despite drawing inspiration from some of the best in the genre, this one hits different, in a very good way.

Released in the last week of September, Echo Point Nova is the second game from Greylock Studios, the one-man-band outfit that gave us the excellent bullet-time shooter Severed Steel. The family resemblance is clear enough, with Echo Point Nova seemingly using the same glossy and (optionally) ray-traced voxel engine as its predecessor, but in many ways inverts the design. Where Severed Steel was about optimizing a path through a tight series of corridors and rooms and occasionally blowing a hole through a wall, Echo Point Nova gives you the skies and a pickaxe that obliterates everything but reinforced metal.

There's no story here, outside of 'there's powerful artifacts on these floating sky-islands, guarded by generic Bad Guys, shoot and grab'. The few characters that occasionally appear in unvoiced plot nodes you can find around the islands are mostly just there to point you towards the next objective or break the fourth wall, reminding you about mechanics you might have forgotten. There is no drama, there are no stakes. This is a game you play purely for the joy of play itself. Which is good, as it's a thoroughly joyful experience, punctuated with some spectacular mega-vehicle bosses that you have to board and tear down from the inside.

Gotta catch 'em all

(Image credit: Greylock Studio)

So what's the draw? A sense of escalating adventure and chaos. Within the first twenty minutes you'll get your basic toolkit—a handful of guns, grenades, a hoverboard that allows you to frictionlessly slide across any wall or straight up vertical surfaces, and a grappling hook that lets you swing from anything (including clouds). You start powerful, and enemies feel fragile—everything grows from here. Winning multi-wave arena fights, exploration and secret-hunting rewards a drip feed of new weapons, upgrades for them (earned by hitting a kill target for that weapon), perks to customize your character builds, and hats which look fancy and further increase your perk capacity. It's a compelling loop even before you start the hideously moreish hunt for Crackdown-style Agility Orbs, further increasing your ability to stay airborne.

By mid-game you'll be a fragile yet unstoppable god of war, able to triple-jump, triple-grapple and launch yourself 50 feet skyward with deployable jump-pads. With a run-up, a ramp and a little ingenuity, you can practically fly, weaving effortlessly through gunfire. The nature of Echo Point Nova's combat (mostly against human-sized enemies, with bullets that have travel time) means that the faster you go, the more skill you'll need to land those shots, making it a nice balance. Sure, you could slow down, but where's the fun in that?

This is a game that almost never says 'no' to the player. Aside from a few objectives that require a certain power from a boss to access, you're free to go and do anything if you've got the skill and movement tech. Think you can plot a sequence-breaking route by grinding off floating rocks then grappling off a cloud and triple-jumping your way across the abyss? Go for it; the game will gently hint that you reset to your last checkpoint as you're getting way off the beaten path, but it will never stop you. 

Friendly skies

(Image credit: Greylock Studio)

While a great time solo, Echo Point Nova is even better in multiplayer. You can roll (hover?) with up to three friends dropping in or out freely, with enemy spawns automatically scaling to the size of the group. The overwhelming odds means that death can come quick, but rather than forcing the group to look for and revive a fallen teammate, the survivors can bring a fallen buddy back into the fight by killing a set number of enemies, encouraging even more daring play under pressure. A simple system, but it makes every second spent in spectator mode all the more exciting.

While I've enjoyed the game most with the difficulty cranked up to high and with no assists, Echo Point Nova is only as hardcore as you want it to be. On top of a spread of difficulty settings, there's a bunch of accessibility options, up to and including smart auto-aim that leads moving targets for you and a toggle to make the bosses stationary, automatically melee anything within range, and prevent you from falling off ledges. It's an impressively full package for a solo developer, and given the years of free updates that Severed Steel got, I can only see it improving. Oh yeah, and there's a level editor too.

I'm already itching to get back to the game and continue my chaotic kick-flipping co-op adventure through the clouds, but for now, I leave you with a wholehearted recommendation: If you've ever dreamed about zooming through an FPS, gliding across walls and through the sky, you need to check Echo Point Nova's demo, at the very least. 



Читайте также

Europa review

Metaphor: ReFantazio tips: 10 things I wish I knew before starting this 100-hour RPG

How to unlock Timon and Pumbaa in Disney Dreamlight Valley

Москва

Шахматные выходные в ТРЦ «Нора»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Гастроэнтеролог Садыков назвал 3 основные причины непреодолимой тяги к сладкому

Поймайте его, если сможете: 17 октября в прокат выходит картина Дмитрия Клепацкого «Схватка»

Поймайте его, если сможете: 17 октября в прокат выходит картина Дмитрия Клепацкого «Схватка»

EVITA BEAUTY STORE - интернет-магазин косметики премиум-класса!