Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

AI in games might've just proven itself useful for a change—Activision claims Call of Duty's seen a 43% drop in 'disruptive voice chat' since the start of the year thanks to its robo-snitch

AI in games is a weird subject—glassy-eyed, soulless neo-NPCs, hideous AI art slapped onto social media accounts and, thanks to the seemingly irresistible, gravitational allure of its power as a buzzword to sell software and tat, a lot of confusion as to what "AI-powered" actually means.

I'm on record as a sceptic myself. While I think AI—that is, specifically, generative AI—doesn't really have much to offer games in terms of writing or art, I must admit, with a mouthful of humble pie, that Activision (of all the studios) might've stumbled onto a good use for it with the help of Modulate.

I say might've only because it's my job to be sceptical, and because these are all numbers from Activision itself, which has a clear and vested interest in wanting you to believe that it makes good decisions. Still, as per its toxicity report blog post, the numbers are allegedly looking pretty good.

"Since rolling out an improved voice chat enforcement in June 2024," Activision claims, "Call of Duty has seen a combined 67% reduction in repeat offenders of voice-chat based offences in Modern Warfare 3 and Call of Duty: Warzone. In July 2024, 80% of players that were issued a voice chat enforcement since launch did not re-offend. Exposure to disruptive voice chat continues to fall, dropping by 43% since January 2024."

The AI software in question is ToxMod, which Activision announced it'd be including in Call of Duty August of last year. This software essentially acts as a goodie-two shoes narc that's always watching your games—it's not responsible for banning anybody, but it will listen to and report your flaming for moderation, hopefully, by a team of people able to make up for the fact that AI has a habit of imagining things.

What's more—and this is a big claim, which I again entreat you to handle with scepticism—ToxMod is able to listen to the tone of voice, allowing it to separate banter and genuine hate. It has a severity rating system too.

For example, certain slurs have been reclaimed by their communities, so when it detects one, it claims to keep an eye on the immediate reactions of other people present—for example, "If someone says the n-word and clearly offends others in the chat, that will be rated much more severely than what appears to be reclaimed usage that is incorporated naturally into a conversation."

There's some other common-sense stuff, too. For example, if there's a young-sounding person in chat, offences will be rated higher. Us grown adults can probably handle some bad words, but I think we can all agree that teaching little Timmy how to insult my sexuality with his whole chest probably isn't great for our society on the whole.

There's privacy concerns, sure—though while I'm not saying the situation's great, we're sort of beyond the pale at this point. Adverts are tailored to your search history, your data on any social media platform is cut up and sold to the highest bidder, and if you have a smartphone, chances are your exact location going back months is available. All this to say, I think an AI-based reporting system is probably the least of our worries.

If Activision's numbers are taken on good faith, it's a solid trade-off. Call of Duty is one of the most infamously toxic games when it comes to voice chat—whether that's numerically true is another thing, but I'm of the opinion that a game generally gets a rep for such for a good reason. Easing up on the pressure of besieged mod teams and taking the responsibility for reportage out of players' hands so they can focus on, y'know, playing a game, instead of navigating report menus? That seems like a net good, and my hat is, reluctantly, tipped.



Читайте также

G-Man's voice actor rings in the new year by dropping a cryptic tweet grenade promising 'unexpected surprises' into the starving Half-Life 3 fanbase

PUBG creator Brendan Greene swears his infinite, mega-ambitious digital universe isn't like all the others: 'I want to build a metaverse because I don't think anyone else is'

Not only did FF14's controversial chatter Wuk Lamat rank 1st for words spoken in Dawntrail, 'Wuk Lamat' was the most-used phrase by the characters in 2nd and 3rd place, too




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Новогодний флешмоб прошел в столичном главке Росгвардии

Mash: Девочке обожгло лицо искрами от пиротехники на спектакле в театре Бабкиной

Мужчину насмерть придавило КамАЗом на севере Москвы

Селлеры России снижают цены на Apple-технику благодаря параллельному импорту