Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Lead Skyrim designer argues that Bethesda's primeval Creation Engine is 'perfectly tuned' to the studio's needs, so an Unreal switcheroo probably isn't in the cards

In an interview with VideoGamer, ex-Bethesda developer Bruce Nesmith defended the studio's continued use of its proprietary Creation Engine and predicted that the RPG giant would likely stick with the tech in the future, even as more big name devs like BioWare, CD Projekt, and Halo Studios (formerly 343 Industries) trade in their bespoke engines for Epic Games' ubiquitous Unreal.

Ironically, the Creation Engine itself is based on licensed middleware similar to Unreal. Bethesda used the Gamebryo engine to develop The Elder Scrolls Morrowind and Oblivion, as well as Fallout 3⁠—so Obsidian's fan-favorite Fallout: New Vegas is also part of this little family tree⁠—with the Creation Engine underpinning Skyrim, Fallout 4, and even last year's Starfield iterating on the earlier engine. Gamebryo creator Gamebase appears to have gone defunct at some point after the engine's last update in 2012, but Bethesda itself continues to carry it forward.

That long-term reliance on the same technology can result in "tech debt," the manifold ways that errors, shortcuts, and other quirks in digital infrastructure can calcify and have knock-on effects over time. Nesmith points to this as the primary reason why Bethesda might consider an engine switch: "There are parts of the Gamebryo engine that I would not be surprised to find out that Bethesda can no longer compile, because the original source code just doesn’t compile any more. You just got to use the compiled stuff as is." Even still, Nesmith doesn't think a fresh start is in the cards for his former employer.

“We’re arguing about the game engine, let’s argue about the game," Nesmith said. "The game engine is not the point, the game engine is in service to the game itself. You and I could both identify a hundred lousy games that used Unreal. Is it Unreal’s fault? No, it’s not Unreal’s fault.” Meanwhile, Nesmith said that Creation "has been constantly tweaked, updated and refined to do exactly the kinds of games that Bethesda makes.”

Nesmith offered a ballpark of "a year or two of technical work" just to transition the company and any completed work on its next project, The Elder Scrolls 6, from Creation to Unreal, "and then more work beyond that to tune the engine, to tune the game, to work in it.”

A secondary concern would be such a transition's effect on the modding community, effectively wiping the slate clean for modders as well. While Bethesda modders have their own tech debt by Nesmith's estimation⁠—the developer cited the ubiquitous Script Extender's need for an update every time a game gets updated as an example⁠—an engine transition would also invalidate much of the collective knowledge, skills, and tricks the community has developed moving forward.

More than anything, though, Nesmith reiterated the idea that this debate is of less importance to the end user than it's often made out to be: "The engine is in service to the game. Is the game good? I don’t care what the engine is. The game’s good! Let’s play the game.”

I'm largely in agreement with him there, with a twist: I actively hope Bethesda sticks with Creation for a few reasons. First is a question of wider industry consolidation: It makes me nervous that so many high profile studios are trading their in-house tools for Unreal, particularly when Epic Games has its own, metaverse-themed ambitions for the future of the industry. Also, Unreal Engine 5 seems to continue UE4's endemic stuttering problems on PC⁠—in outsourcing to get rid of your own tech debt, don't you risk incurring it from another party?

I think a diversity of tools and processes across the industry is a healthy, desirable thing, and I'd point to FromSoftware and Larian as two companies whose unique, in-house tools have resulted in exceptional games that no one else can quite seem to match. Even though Starfield turned out to be a bit of a stumble for Bethesda, it was one of the most stable day one experiences I've had with a Bethesda game⁠—I don't think Starfield's issues stem from its engine.



Читайте также

G-Man's voice actor rings in the new year by dropping a cryptic tweet grenade promising 'unexpected surprises' into the starving Half-Life 3 fanbase

PUBG creator Brendan Greene swears his infinite, mega-ambitious digital universe isn't like all the others: 'I want to build a metaverse because I don't think anyone else is'

A debloating wizard has managed to get Windows 11 running on just 184 MB of RAM, and it looks like it can actually run apps

Москва

В День рождения российского лыжного спорта героиней рубрики #ЗнайНаших стала сотрудница вневедомственной охраны старший сержант полиции Мария Давыденкова

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Новогодний флешмоб прошел в столичном главке Росгвардии

Мужчину насмерть придавило КамАЗом на севере Москвы

Сравнение технологий: какие дома строить дешевле?

Mash: Девочке обожгло лицо искрами от пиротехники на спектакле в театре Бабкиной