Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Former Sony exec says focusing on high-budget blockbusters is 'a death sentence' for the games industry

Speaking at Gamescom Asia, former PlayStation executive Shawn Layden offered a grim diagnosis for the state of the games industry: AA studios have disappeared, and rising development costs have left the industry in a creative death spiral (via GamesIndustry.biz).

In the games industry's younger years, Layden said, "we spent a lot more time looking at games and not asking 'what's your monetisation scheme', or 'what's your recurrent revenue plan', or 'what's your subscription formula'? We asked the simple question: is it fun? Are we having a good time? If you said yes to those questions, you'd usually get a green light."

Since then, however, the costs of AAA game development have grown exponentially, creating a risk-averse industry environment where publishers are unwilling to back anything that isn't deemed a guaranteed blockbuster success. "Back then you didn't make a game for millions [of] dollars, so your risk tolerance was fairly high," Layden said. "Today, the entry costs for making a AAA game is in triple digit millions now. I think naturally, risk tolerance drops."

The result of that plummeting risk tolerance is what Layden called "a collapse of creativity" in game development. "You're looking at sequels, you're looking at copycats," Layden said, "because the finance guys who draw the line say, 'Well, if Fortnite made this much money in this amount of time, my Fortnite knockoff can make this in that amount of time.'"

According to Layden, that relentless push towards AAA development trends has wiped out a middle ground that once existed between the biggest-budget studios and indie developers. "That middle layer that used to be where Interplay, Gremlin, Ocean, THQ, all those companies, made their money... That middle piece is gone. If you [can become] AAA, you survive, or if you do something interesting in the indie space, you could," Layden said. "But AA is gone. I think that's a threat to the ecosystem."

I think Layden's on the mark about the upward-spiraling costs of game development promoting a creative stagnation in AAA games, but I'd argue that AA games aren't as dead as the former console executive might think, and Steam has all the evidence anyone could need. That's not to say mid-budget games have it easy: They're in the unenviable position of having to compete with both the high-cost visual tech of their AAA counterparts and the lower price tags of smaller-budget indie games. In some cases, like Larian with Baldur's Gate 3, graduating to AAA production values was the key to finding a new level of success. Sometimes it doesn't go so well—in the case of Shadowrun developer Harebrained Schemes, the failure of The Lamplighters League resulted in major layoffs and a split from owner Paradox Interactive to go indie with a much smaller headcount.

But we can still see plenty of proof that middle ground AA successes are still possible in recent releases like MechWarrior 5 and Frostpunk 2, or any number of farming sims, 4X grand strategies, and survival games of all stripes.

While I'm a bit more optimistic about the state of the AA space, I share Layden's hope of getting "a bit more interest and excitement and exposure" for lower budget, unconventional game projects. "If we're just going to rely on the blockbusters to get us through, I think that's a death sentence," Layden said. Considering what happens when those blockbuster bets fail—generally, havoc in the form of layoffs and studio closures for the people developing our games—I'm inclined to agree.

As far as other potential solutions for the industry's woes go, Layden was clear that he doesn't think AI will save us. "All this excitement about gen AI, I find kind of humorous," Layden said. "I do see its applications in certain places for certain things. But it's just a tool, it's not a saviour. It's a tool in the way that Excel is a tool. It just helps speed along your tasks."



Читайте также

Подробности S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl из превью IGN

RPG-игра Knights of Pen and Paper 3 полноценно вышла в новых странах

Heavys H1H headphones review

Москва

СКА в овертайме победил ЦСКА 5:4, такой же результат повторили «Торпедо» и «Нефтехимик», а в матче «Авангарда» и «Спартака» было заброшено 11 шайб

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

SHAMAN, Алсу, Игорь Крутой, Полина Гагарина и другие звезды поздравили победителей премии «Мы верим твердо в героев спорта»

Фонд Юрия Лужкова награждает победителей экономического диктанта-2024

Сотрудники вневедомственной охраны Росгвардии Московской области провели патриотические уроки для школьников региона

Сотрудники вневедомственной охраны Росгвардии Московской области провели патриотические уроки для школьников региона