Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

There's always one Steam Next Fest demo that inexplicably takes over my life, and this time it's this bizarre roguelike that mashes up Balatro with pachinko

We seem to have crossed the event horizon of roguelikes. Anything can be a roguelike now. Poker? A roguelike. Blackjack? Of course. Mahjong? Don't doubt it. All bets are off, and as I downloaded the new demo for Ballionaire, the idea of a pachinko roguelike didn't even strike me as strange. But as if to preempt my jadedness, developer Newobject has made its swing at the genre as bizarre as possible.

The core formula is pretty straightforward—every round you drop a ball down a pachinko board, earning money based on how many pegs, triggers, and bumpers it hits, and trying to earn a specific amount in a certain number of drops. Each time, you also get to draft a new item to add to the board for the next round. It's here that things get strange.

Items include everything from campfires to mushrooms to whales to stopwatches to explosive goblins, each with their own unique effects to help shape your board. It quickly becomes clear that the key to winning is finding the strange synergies between them.

For example, you might make a build focused on food. Near the top of the board, you'd pop in some tomatoes and bread, which your ball can grab hold of if it bumps into them. Maybe some cheese if you find it early, which of course grows in value the older it is. Somewhere towards the middle, you want to install a couple of frying pans—if the ball hits one while carrying ingredients, it'll spawn higher scoring food around it (a different dish for each ingredient combo, naturally). Towards the bottom, some disembodied mouths complete the combo—for every piece of food still attached to your ball when it reaches them, you'll score a multiplying bonus as they gobble it down.

But hold on… couldn't we add a few more layers here? What about giving the ball a parachute, so that when it reaches the bottom, it reverses its gravity and floats back up through the board, picking up more ingredients? And then picking up a boon that makes it rain "fish balls" every time a ball carrying things exits via the top of the screen, each new ball itself gathering more ingredients, cooking them, and bringing them to hungry mouths?

(Image credit: newobject, Raw Fury)

As the goals to clear each round grow higher, so too must your chaotic Rube Goldberg machine become ever more layered with strange combos that prolong each drop and maximise its score. You're making a build like in any roguelike, but with an added frisson of chaos—because the ball is a victim to the whims of physics, you're never completely certain of what its journey down the board is going to look like, instead creating something that hedges your bets in certain directions as you hope for the best.

When it's all working just as I want it to, it's a lovely high—and though the demo is only a limited slice of the game, I've already spent hours chasing that feeling. And when it all goes wrong—because a bumper doesn't bounce the ball to where I want it to, or two items interact in a way I failed to anticipate—it only makes me more determined to come back for another, better run.

(Image credit: newobject, Raw Fury)

I do wonder how much longevity the full game will boast. Though the builds you can create are wonderfully dense and weird, it does feel like there's a fairly limited pool of possible archetypes to pursue. Modifiers imposed by bosses—such as making items age slower, or limiting how many objects a ball can carry—further narrow your options, which can make it feel less creatively satisfying than it should. But with no release date set yet, it's possible things will be tweaked and perhaps more options added before launch. I can also see items in the screenshots that I haven't encountered in the demo, so some stuff has likely just been held back for the full release.

If you like the idea of a pachinko board that sets off chain-reactions of explosions and fireworks, or spews out "money balls" and deposits them into piggy banks, or bounces the ball repeatedly into the bottom of a very old tree, then give the free demo a try—it's certainly not quite like anything else in Steam Next Fest.



Читайте также

The 5 most popular Steam Next Fest demos are all multiplayer because the people thirst for PvP

RPG-игра Knights of Pen and Paper 3 полноценно вышла в новых странах

It Takes Two has somehow sold an astonishing 20 million copies, Hazelight teases new game with EA

Москва

СКА в овертайме победил ЦСКА 5:4, такой же результат повторили «Торпедо» и «Нефтехимик», а в матче «Авангарда» и «Спартака» было заброшено 11 шайб

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Фонд Юрия Лужкова награждает победителей экономического диктанта-2024

Сотрудники вневедомственной охраны Росгвардии Московской области провели патриотические уроки для школьников региона

SHAMAN, Алсу, Игорь Крутой, Полина Гагарина и другие звезды поздравили победителей премии «Мы верим твердо в героев спорта»

«И деньги остались, и машину получил»: «Авторадио» вручило ключи от городского кроссовера