Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
Game News |

Ubisoft's got yet another NFT project, and man do I feel bad for the artists whose great work is being wasted on this garbage

Despite the fact that we've sort of universally agreed that NFT games aren't going to happen, the nature of game development makes it so we're bound to be seeing doomed projects fly their unwanted freak flags high on the proud ship "Sunk Cost". See, videogames take a few years to make, so whatever trend was popular a few years ago will only be surfacing now, unless you're willing to go all Early Access about it (which plenty of NFT projects have).

Ubisoft has gotten a big run up and leapt onto the bandwagon already halfway to Oregon with Champions Tactics, a Web3 (that's "NFT" in tech bro speak) PVP game which, looking at this trailer, has an art department that's utterly wasted on it.

Here are the nice things I have to say about Champions Tactics: This aesthetic, a blend of Darkest Dungeon and Heroforge-style tabletop minis, is rad as all hell. Going onto the website, you can see 3D models of these things, and they all have this lovely painterly texture to them. This might be the first NFT game I actually think looks halfway good—certainly better than the weird, lifeless pseudo-anime dolls of Square Enix's Symbiogenesis.

Here are the bad things I have to say about Champions Tactics: It's an NFT game. Despite being so thoroughly, annoyingly touted as the future of game development since it surfaced circa 2015-2017, I've yet to see a single use of the tech that isn't just replicable with what we have already.

Evangelists of the stuff will tell you that you can own your own digital corner of the information highway (Second Life came out in 2003, and most MMOs have housing), or that you can trade rare items with your fellow players (TF2 and Counter-Strike have been doing this forever). Then there's this idea that you "own the item" in question more than you would otherwise (you don't, you own a certificate that's associated with it, and the item will vanish if the infrastructure does). Then there's the whole "you could use a sword from one game in another game!" nonsense, which I think we can all agree was cooked up by people who don't understand how game design works on even a fundamental level.

And this is no different. If you missed the free minting orgy back in July, the game has "Ethereal Champions" that you can temporarily play with, but if you want to actually engage with game mechanics you'll have to shell out enough cryptocurrency for some at the marketplace.

These champions range anywhere from $7 to $63,000 at the time of writing, and you just know those more expensive ones are going to dominate the meta of a PvP game, because obviously, otherwise they wouldn't be worth that much—okay, that's a little unfair. This seems to be a player-made ecosystem. The more typical price for a high-end one seems to be around $300-1,000, with which you could buy several good games instead of bragging rights over a game no-one with a normal day job cares about.

I think the biggest tragedy is how that kickass visual identity I just mentioned crumbles here. The artstyle which—again, is cool—is used to generate thousands upon thousands of randomly-assembled champions, instead of anything with any kind of spirit in it. I'm not convinced anyone's attached to "Methodic Warrior" or "Earthy Pugilist", the latter of which has a gun, by the way. The closest this gets to being conserved is in the game's factions page, outlining the film-thin lore of the setting, and I mean—look at this art, it doesn't belong here. Let me rescue you from this prison Ubisoft put you in.

Image 1 of 3

(Image credit: Ubisoft)
Image 2 of 3

(Image credit: Ubisoft)
Image 3 of 3

(Image credit: Ubisoft)

I think the real tragedy here is knowing that, unless Champions Tactics somehow manages to avoid the 100% miss rate these NFT projects have had so far, all of this genuine effort is going out the window in a scant handful of years when the tokens eventually devalue and the game winds down. Maybe I'll be proven wrong, maybe Ubisoft's stumbled on some secret sauce, but this game isn't entering into a competitive genre as much as it is wading into a graveyard and yelling "I'm alive!" Ah well. At least it's not giving people skin and eye injuries.



Читайте также

Apex Legends' CEO announces that a 'large systematic change is required' after EA didn't hit monetisation goals

Monster Hunter Wilds' arachnophobia filter turns mosquitos into, okay, brace yourself—raunchy humping slimes that over 100,000 people think are jumping their bones

The M4 Pro chip inside Apple's ludicrously tiny new Mac Mini would make for an unbelievably good handheld gaming PC

Москва

Более 500 спортсменов приняли участие в «Оранжевом марафоне» в Ставрополе

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Компания «Мария» рассказала о новых решениях для девелопмента на конференции Московского Бизнес-клуба

Компания «Мария» рассказала о новых решениях для девелопмента на конференции Московского Бизнес-клуба

Отделение СФР предоставило 11 жителям региона с нарушениями зрения собак-поводырей

Компания «Мария» рассказала о новых решениях для девелопмента на конференции Московского Бизнес-клуба