Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
Game News |

Call of Duty: Black Ops 6 'Omnimovement' is a hit because controller aim assist got a huge nerf this year

It speaks to Call of Duty's sameness year-over-year that one of the most exciting additions to Black Ops 6 is running sideways. That's one selling point of Omnimovement: Activison's branded name for the ability to sprint, slide, and dive in any direction. Players are pouncing on enhanced mobility by doing cool Max Payne dives off second floor balconies (minus bullet time)—good fun that usually gets you killed—and I'm pleased to report the feature has won over this skeptical CoD veteran.

That said, the reason Omnivmovement is working out so well isn't visible on the surface. When Treyarch revealed the feature in June, I was worried more mobility would only further empower the tiresome "movement king" playstyle—bunnyhopping and slide-canceling around every corner—that Modern Warfare 3 (2023) leaned into.

There's a degree of that going on in Black Ops 6 with excessive sliding, but I'm also having an easier time playing around that behavior than last year, and now I know why. As YouTuber TheXclusiveAce recently demonstrated, controller aim assist got a huge nerf in Black Ops 6. Specifically, rotational aim assist (which helps track enemies while you're also moving) is significantly weaker at close range than any modern CoD. It's the sort of change that you can feel, but can't really put your finger on until you see a direct comparison.

Nerfing aim assist at close range is a particularly huge deal for CoD's balance, because historically, that's the distance where the assist does the heaviest lifting. As long as you keep one thumb on the left stick, your camera will consistently keep nearby targets at the center of your view long enough to get a kill. Since not even most mouse players are that good at tracking targets who are only in view for a fraction of a second, there's a perception that controllers have too big of an advantage in the most common CoD scenarios.

Now that advantage has been sliced in half, and it's already showing trickle-down effects. Dialed-down aim assist pairs nicely with Black Ops 6's mobility. Sliding or diving into a fight to throw off the other team's aim is a more viable strategy when AA isn't compensating for movement as much as it used to. TheXclusiveAce's testing is consistent with my experiences against controller players this past week: getting up close and personal isn't as dangerous as it used to be, and the killcams I stick around to watch aren't making me grumble to myself as often. I (a mouse player) have a better shot against controllers in those common "headbutt" encounters where we smack into each other and scramble to shoot first.

(Image credit: Activision)

The same goes for less flashy tactics too—I'm noticing that shaking up my movement patterns in small ways is allowing me to "dodge" bullets like never before in CoD. When I get lit up for 90% of my HP after running through a doorway, I actually have a decent chance of getting out of danger by throwing my legs into reverse or shuffling around at sprinting speed. Black Ops 6 is faster than Modern Warfare 3, but its movement mechanics are more intentional, and crucially, don't give me the impression that I have to learn cheesy techniques to compete.

The availability of directional change and momentum conservation in Black Ops 6 inches Call of Duty closer to, dare I say, a classic PC arena shooter. Qualms with Treyarch's gun designs aside, this is the best that 6v6 CoD has played on a mouse and keyboard maybe ever. But the upsides of weaker aim assist aren't platform exclusive: All of Call of Duty benefits when fights are scrappier and have more than one possible ending.



Читайте также

Despite making significant changes to survival game Nightingale, developer Inflexion Games says it hasn't been 'commercially successful enough' to avoid 'dozens' of layoffs

Is Concord the biggest live service failure of all time? Here's how it stacks up next to other major flops

Lionsgate and Red Barrels are bringing 'the Outlast Universe' to the big screen

Москва

Вышел шестой подкаст онлайн-лектория «Иннагрика» о технологиях генетики в современном животноводстве

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Компания «Мария» рассказала о новых решениях для девелопмента на конференции Московского Бизнес-клуба

Компания «Мария» рассказала о новых решениях для девелопмента на конференции Московского Бизнес-клуба

Заместитель управляющего Отделением Фонда пенсионного и социального страхования Российской Федерации по г. Москве и Московской области Алексей Путин: «Клиентоцентричность - наш приоритет»

Отделение СФР предоставило 11 жителям региона с нарушениями зрения собак-поводырей