Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Robots can play the cello with an orchestra now, and that sound you can hear is the point whistling over the top of its creator's heads

I would describe myself as many things. Writer, long-haired moron, the most spectacular lover this side of the Milky Way. But one term I would also use to describe myself is: A musician. Not a spectacularly good one, I have to say, but I've been known to take a stringed instrument and throttle it to within an inch of its life for paying punters, and for my own enjoyment, too.

Which is why, when I found myself watching footage of a pair of robot arms playing the cello with the Malmö Symphony Orchestra, I felt a range of competing emotions. On the one hand, it's an impressive technical achievement, and one to be admired. On the other, I looked into the faces of the orchestra members sitting behind it, watching their beloved art form reduced down to a sequence of quite literally robotic motions, and felt a pang of existential dread and sympathy rolled into one.

Technically, it's a competent performance. One arm making smooth bow motions, the other wielding a circular appendage that manipulates the fingerboard to approximate the fingers of a skilled player. The pitch is on point, the timing immaculate.

The performance? Soulless, as you might expect. Because even at a professional orchestral level, what audiences pay to hear is a human being, feeling these notes as they play. The point of an instrument is to be used, as a tool, to convey the feelings, thoughts, and inner workings of one human to the minds, thoughts, and dare I even say it, souls, of the other human beings listening to it.

That's not what's here. Partly, there are some technical limitations to blame. That circular fretting appendage doesn't appear to be capable of vibrato, so there's no manipulation of the notes to add character and depth, a subtle shaking of the wrist or adjustment of finger tension to add character to the part.

All good string players know that it's not so much what you play as how you play it, and this collection of robotic limbs is doing it's darndest to play everything spot down the middle, which any good music teacher will tell you is not the point.

But more than that, it's the existential factor that really makes this such a solemn, sad, almost grotesque watch. Here the audience sits, in front of a collection of human beings that have dedicated their lives to understanding, living, breathing their craft, pushing themselves every day to create real emotional responses in all those who listen.

To the side of them, sits the machine. It is incapable of doing these things. All it can do is play a stilted, haunting rendition of something so desperate to be alive. It does it with brutal efficiency. It is a sideshow, a carnival ride, an attraction in front of a trade show stall.

Your next upgrade

(Image credit: Future)

Best CPU for gaming: The top chips from Intel and AMD.
Best gaming motherboard: The right boards.
Best graphics card: Your perfect pixel-pusher awaits.
Best SSD for gaming: Get into the game ahead of the rest.

It knows nothing of what those notes mean. It sees no more soul in them than it does joy in a line of code. It is bereft of context, of heart, of emotion. It is dead.

It may be the future of music, in some form or fashion, and if so we will be all the worse for it. We go to concerts to see, feel, and experience something real, and that includes character, mistakes, and the defining things that make us human.

This automaton is none of those things. All it makes me feel is sad, and that has nothing to do with the tune it's playing. It's a figurehead, for AI, for robotics, for everything that's wrong with the tech industry as it stands right now.

We want machines to take away tasks from us that are monotonous, repetitive, tiresome and boring. Instead, we increasingly see them used to reduce the creative, wonderful, life-giving aspects of our existence to nothing more than a repeatable, quantifiable, and marketable zero sum.

Listen to the robot, my friends, and weep. It plays a song of desolation for us all.



Читайте также

One player has finally solved the Silent Hill 2 remake photos secret, and the devs couldn't be happier: 'There was a theory in our company that the puzzle might be too hard'

The goggles, they do everything: These scratch-built AR glasses even have homemade lenses

On Dragon Age's 15th anniversary, join us in celebrating one of the most iconic RPG series of all time




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Александр Малинин и симфонический оркестр Москвы: незабываемый вечер в честь дня рождения артиста

Актерское агентство Киноактер. Актерское агентство в Москве.

Древнее искусство исцеления возрождается: мануальная терапия с Искандером Касимовым

Николай Цискаридзе на марафоне Знание.Первые: «Если человек развивается, он живет»