Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

There's a Halo 2 nostalgia party going on in Halo Infinite and you're invited

When Halo Studios (formerly 343) announced this year that it was moving on from Halo Infinite to focus on what's next, I took that as a sign that the days of significant Infinite updates were coming to a close. To a degree that's been the case—the free-to-play Halo that finally became great last year slowed down in 2024, with recent seasons consisting mostly of forgettable cosmetics and (much appreciated) maps made by the community.

Infinite's latest season, The Great Journey, has some actual weight behind it. In honor of Halo 2's 20th birthday, the studio commissioned seven throwback Halo 2 maps from the community and put together a playlist with a 2004 ruleset. Oh, and there's a new gun: The MA5K Avenger, a rapid-fire variant of the assault rifle that fills the role of the SMG (a gun that first appeared in Halo 2). Similar to last year's Halo 3 Game Fuel celebration, the Infinite scene is one big nostalgia fest right now, and dammit, it's working its magic on me again.

It's not just warm memories of original Xbox Halo getting me in the door, though. This Delta Arena playlist with rules meant to mimic classic Halo is legitimately cool:

  • Sprint: Disabled
  • Clamber: Disabled
  • Jump Height: 120%
  • Starting Weapon: MA5K Avenger
  • Secondary Weapon: None
  • Friendly Player Collision: On

And these map remakes are slick:

Image 1 of 7

Ascension (Image credit: Halo Studios)
Image 2 of 7

Boulevard (Turf remake) (Image credit: Halo Studios)
Image 3 of 7

Inquisitor (Midship remake) (Image credit: Halo Studios)
Image 4 of 7

Canopy (Lockout remake) (Image credit: Halo Studios)
Image 5 of 7

Conjuruer (Warlock remake) (Image credit: Halo Studios)
Image 6 of 7

Beaver Canyon (Beaver Creek remake) (Image credit: Halo Studios)
Image 7 of 7

Serenity (Sanctuary remake) (Image credit: Halo Studios)

Historically I've embraced Halo's trend toward FPS conformity with sprinting and sliding, but Delta Arena is winning me over to the old ways. Halo Infinite is a slower, more methodical shooter without sprint. I'm taking my time rounding corners and both teams are noticeably more alert. Starting with only one gun is also really weird, but maybe brilliant? Infinite's default AR/Pistol combo is so strong that you don't ever really need anything else, but with an empty slot by default I'm grabbing the first gun off the rack and playing around its strengths.

I've always liked clamber in Halo, but being without it is reminding me how creative longtime Halo players get with the jump button. Without a generous ledge grab, jumping is a more relevant skill, and vertical map control comes at a higher premium. I felt that reality strongest in a King of the Hill match on Conjurer (Warlock), a close-quarters cubic battleground flanked on all sides by platforms that are just too tall to reach from the ground, or on Canopy (Lockout), where learning a jump shortcut to the Sniper Rifle spawn can shift the match's momentum.

I'm as impressed as ever by the Forge community's expertise in recapturing old Halo in new Halo, but as my coworker and fellow Halo enjoyer Wes pointed out, if he wants to play Halo 2, he can actually go play Halo 2 via The Master Chief Collection. Can't argue with that, though I do like witnessing Infinite's excellent gunplay through a 2004 lens. The one Halo 2 throwback Microsoft couldn't swing was dual-wielding.

The only underwhelming aspect of the update so far is the MA5K Avenger. It's cool that Infinite finally has an "SMG," but I wish this one didn't just look like a remodeled AR with a 60-round magazine. It's also not considered a "core" weapon like the battle rifle or pistol, so skins can't be applied to it. I can't help but wonder if the Avenger could've gotten a bit more razzle-dazzle if supporting Infinite was still a priority for Halo Studios—instead, I'm inclined to think we're lucky to even get this.

The main draw of this season's battle pass ($5) is this Halo 2 sniper rifle makeover. (Image credit: Halo Studios)

One other cool arrival in the Great Journey update: Third-person Firefight. Halo in third-person is functional (no surprise, given third-person miniguns have been a Halo thing since 2007), but I don't really see the appeal. It's the same game from a wonkier perspective—maybe if you're introducing Halo to a young Fortnite player in your life, this is a place to start.

Infinite's Halo 2 celebration is on for at least the next month. After that, I imagine these neat Halo 2 maps will join the standard map pools.



Читайте также

Pud's Dolbus gets you 5.1 surround sound from headphones with a side of deadly Saw trap nightmares

Best Black Ops 6 PP-919 loadout and class setup

Take that, Apple: Nvidia is once again the world's most valuable company at $3.43 trillion




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Угадать хит и выиграть автомобиль

Более 511,3 тысячи семей Московского региона получили сертификаты на материнский капитал в проактивном формате

Глава ТПП РФ Сергей Катырин: бизнес предлагает донастроить налоговое законодательство

«ПЯТИГОРСК» и «СОЮЗ»: две легенды на одной сцене