Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

What is the worst Call of Duty: Black Ops 6 map and why is it Babylon?

There are good Call of Duty maps, there are forgettable Call of Duty maps, there are bad Call of Duty maps, and then there's Babylon. Set in a dusty corner of a beleaguered Iraq in 1991, Babylon is a Black Ops 6 map I find so unpleasant that it takes all my will not to insta-quit lobbies that vote for it.

I'm not alone in my Babylon hate, but it'd be wrong to suggest it's the most hated map in Black Ops 6. There's no consensus so far: My coworker Jake Tucker hates Scud with all his being, a map that I like despite obvious annoyances, and my lobbies are avoiding Red Card like the plague. To me, Babylon is the worst map in a pool of pretty underwhelming battlegrounds in Black Ops 6. I give Treyarch high marks for the theming of its 6v6 maps this year—Red Card's soccer pitch, Skyline's rooftop hotel, and Lowtown's Venice-like canal networks look fantastic—but their layouts succumb to the worst tendencies of Activision map design: cramped quarters, exploitable sightlines, terrible spawns, and unimaginative floor plans.

Babylon is every mapmaking sin rolled up into one convenient target. Because I prefer to hate specifically, I jotted down some notes about Babylon:

It's a boring square

(Image credit: Activision Blizzard)

I don't hate that Babylon is a square—the history of multiplayer shooters is built on simple shapes—I hate that it's a boring square. There's a square on the outside and a square on the inside. On the left are some walls, to the north is a raised platform, and in the middle is also raised but otherwise featureless.

These arches suck

(Image credit: Activision Blizzard)

The coolest-looking architectural feature of Babylon, the pair of arched buildings on either spawn, is also a total nightmare to actually exist near. If you spawn on the north arches, literally every available exit can be watched by snipers across the map. If you're running past them to go elsewhere, enemies that have no business spawning so close to you will emerge from the arches and ruin your streak. The arches themselves are perfect target practice for grenade throwing—toss anything lethal through these standing hoops and you'll probably kill someone. I hate looking at this area.

What even is this part

(Image credit: Activision Blizzard)

The west quadrant of Babylon is a damn mess. It's the section of the map fully enclosed by walls, but we all know that "fully enclosed" by Babylon standards still means you can be shot from about 37 doors and windows. I don't understand how Treyarch envisions players making tactical use of the sniper nest (marked by the yellow plywood). Its position is way too exposed to the north for anyone to feel safe up there for more than three seconds, so predictably, nobody uses it. What's left is a bottleneck that connects the two hottest kill zones on the map (the center and north platform), which is fine in TDM but becomes a miserable death pit when it's the contested zone in Hardpoint. Grenades fly in and have nowhere to go.

Babylon's best vantage point can barely see anything

(Image credit: Activision Blizzard)

In general, I wish Treyarch would play with verticality more. This is the closest thing to a strategic vantage point in Babylon, and it kinda sucks. Its greatest function is to catch players off guard when they hurry too fast around the northeast corner and lock down the alleyway of death (touched on above), which is pretty weak stuff for what should be prized territory. Asymmetrical map design hasn't really been a feature of CoD since it got obsessed with "three lane" blueprints years ago, and this boring platform is a common consequence of refusing to get weird.

The center might as well not be there

(Image credit: Activision Blizzard)

Babylon has this raised centerpiece—a roundabout from which you can fast travel to anywhere on the map—and players actively avoid it. Why? Any number of reasons:

  • There's no cover, so you're immediately exposed from four directions the millisecond you hit the top of those stairs
  • Grenades are constantly getting lobbed in there
  • Other than flanking, why bother? You can't even see that much from the top
  • It's a square with a slightly higher square in the middle

Imagine if the center of Babylon was a proper stronghold. I see this blank space and picture a thousand interesting map features that could've gone here: a treehouse of cover to be sieged, a tower with angles on all four corners of the map, like six more pieces of cover—anything really.

If Babylon were a Halo map, players would fight over this space because it's where the rocket launcher would spawn. But because it's just a blank square, nobody cares. The only redeemable quality of Babylon is that it's small, making it a desirable place to grind mastery camos and get the most out of double XP.



Читайте также

Не качаются приложения в Google Play? Собрали список альтернатив на Android

VR gaming was one of my favourite hobbies of 2024 and it's because I've noticed myself using it as a meditation exercise

Vector Pinball 1.14.0

Москва

Москва передала в долгосрочную аренду 10 объектов спорта за два года

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области