Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

The best Black Ops 6 map for XP grinding finally got a 24/7 playlist, so you know what to do

When a double XP weekend kicked off this time last week in Black Ops 6, there was only one map my friends wanted to play: Stakeout, by far the smallest in BLOPS 6 that's essentially one apartment. Call of Duty fans love small maps because it shrinks CoD's already miniscule time-to-action from a couple of seconds to literally zero. Stakeout is sized as a 2v2 map, but it's also in Face Off, a 6v6 playlist consisting entirely of small maps designed for maximum carnage.

Stakeout is just one of four maps you can get in Face Off, but it's so popular that players regularly leave lobbies when it doesn't appear. That dedication is probably why Treyarch created a Stakeout 24/7 playlist, an honor usually only bestowed to fan favorites like Nuketown, which just went live today.

I reckon Stakeout's biggest appeal is in the brief: as the smallest map in the game, it has the highest XP potential. After just a few hours of (double XP) Face Off with friends last Saturday, I leveled up nine times and unlocked more attachments for guns than I had over days playing standard modes. So yes, if grinding Black Ops 6 mastery camos or leveling weapons is a priority, Stakeout 24/7 is the new best way to do that (though keep in mind there are no killstreaks in Face Off, so tune those classes accordingly).

That's not all there is to Stakeout though, because I'm usually a small map hater, and even I like it. The map is very similar to Modern Warfare (2007)'s Shipment with its square-shaped footprint and straightaway kill lanes, but while I still maintain that Shipment is a bad map with too many exploitable sightlines, Stakeout takes the same blueprint and makes it way more fair and dynamic.

(Image credit: Activision Blizzard)

The first smart move with Stakeout was putting a roof over everyone's head—this mitigates the effectiveness of grenade spam a lot. Then there's the division of sightlines. The longest straightaways in Stakeout (the north and south hallways) don't have a perfect line-of-sight from one end to the other. They can see a lot, but walls, doorways, or entire rooms prevent the common spawn camping you see in Shipment or Rust.

At the same time, there's not anywhere to hunker down or hide. Every angle is exposed by at least two routes, and the same doorways that block line-of-sight are also lethal bottlenecks that manufacture multi-kills like nothing I've ever seen. Don't get me wrong, this is still a map where you'll sometimes respawn and immediately die—chalk that up to a combination of BLOPS 6's generally poor spawns and small map realities—but it's remarkably rare for a map that takes maybe three seconds to sprint across.

A quick comparison of main pathways (red) vs. alternate routes (blue) in Stakeout and Shipment (Image credit: Activision Blizzard)

The single best thing that Stakeout does is give me options. No matter where I go in Shipment, I'm always a part of the central meat grinder. In Stakeout, the loop of hallways is a constant meat grinder, but there are also cool side paths that let me momentarily circumvent the chaos. There's this really neat open terrace at the center of the map that you'd think would see constant traffic, but you have to shuffle through a bedroom on either side to get to it, and once you're there, you have to shimmy along roof shingles to avoid a death pit. On the extreme edges of the map are mirrored balconies that form a competitive crossfire, and hidden in the ventricles of the south hall is a crouch-height ventilation shaft that connects two rooms.

(Image credit: Activision Blizzard)

This is just really fun, personality-forward map design that's too easy to overlook. Shipment's entire schtick is that it's small and uncomplicated—which is fine if you're the a Super Smash Bros. player who only accepts Final Destination/No Items—but Stakeout manages to fit in distinct spaces that encourage different playstyles. That's what memorable map design is all about.

Stakeout 24/7 will be live in BLOPS 6 for at least the next week. Unfortunately there's no double XP this weekend, but I'll still be there.



Читайте также

Не качаются приложения в Google Play? Собрали список альтернатив на Android

Helldivers 2 galactic war timeline: Every major event that's happened so far

Все 3 концовки в MiSide и как их получить (осторожно, спойлеры)




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда