Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Everholm, a 'cosy' farming game where not all is as it seems, is out now

Everholm has been described as many things since first appearing on our radars: open-ended roleplaying game, non-linear adventure, 'cosy… but not too cosy.' It's that last phrase that really pops out. With cosy games having grown into a lucrative genre unto themselves—usually comprised of a mishmash of farming, building, cutesy graphics, twinkling soundtracks, friendly NPCs, and maybe a smidge of combat—it's interesting that developer Chonky Loaf would decide to put a caveat on the popular label.


Looking at the game, with its old-school isometric perspective and gorgeous pixel-art graphics, it's hard to see anything not cosy about it, but as Chonky Loaf co-founder and developer Pavle Miljkovic told me in a recent interview, looks can be a little bit deceiving.

(Image credit: Chonky Leaf)

You play Lilly, a young woman in search of her long-lost sister. During her search, a magical encounter causes Lilly to wake up in a mysterious land where, for reasons unknown, everyone seems to know who she is. On the surface, it's all rolling hills, quaint countryside, and twee artisanal shops in Everholm, but there are dangers lurking beneath the surface. "Not everything is as it seems at the beginning," begins Miljkovic. "While each character seems unaware of the potential dangers, we'll find out some of their mysteries and why they're on the island in the first place, and discover that many things are somewhat of an illusion."

How deeply you engage with the mystery is up to you, because you can play Everholm much like you would other farming sims. There are crops to plant, homes to furnish, and local denizens to meet, all presented in gorgeous pixel-art form. Day-night and seasonal cycles diversify the already eye-catching aesthetic, as well as shake up the challenges and mechanics available to you. If you don't want to burrow into the heart of the mystery, that's up to you.

But for those who enjoy a bit of combat (as Pavle does), it's out there awaiting those who brave the game's underworld. "I usually enjoy combat more than farming, so I'd spend more time in the dungeons," he tells me. "There are weapons, staffs, and spells you can use in different ways, and we are especially proud of some of the magical stuff we've put into the game." He was keen to stress that 'combat is not the focus,' and you're free to explore, craft, and farm to your heart's content, but you'll need to swing that sword just a little if you plan on pursuing the main story.

(Image credit: indie.io)

Each character has their own story to tell too, and many of them are fleshed out by the fact that they're based on the game's developers. Pavle himself, for example, has been cast as Everholm's lighthouse keeper. "I'm a business developer, so the devs tell me that I just switch the lights in the office on and off," he says. "So in the game I'm the lighthouse keeper, and spend all my days just switching the lamp at the top on and off." As well as offering a lighthearted outlet for in-jokes at the studio, basing NPCs on caricatures of work colleagues is a nice touch, imbuing the game with eccentric personality.

A lot of care has gone into every aspect of Everholm, and what may seem like an economical creative choice in opting for an isometric pixel-art style was actually one of the bigger design challenges. "Isometric isn't easy," Pavle begins. "First, they created primitive versions of the buildings in 3D, then simulated lighting in order to find out how the shadows fall and how the light hits different buildings." That aesthetic challenge is in part why the devs opted to let players build pre-built buildings rather than fully construct them from scratch, though there'll be plenty of decorations, fencing, props, and other tidbits to make your rural farmstead feel like your own.

Everholm is out now on Steam, and while Pavle is wary of 'promising too much,' there are already plans for a year-long free DLC rollout, with new characters, events, and seasonal props expected to be added down the line. The game certainly has an easygoing play-your-way ethos, but the added hook of 'not all is as it seems' bubbling just beneath the pretty surface should satiate those who like a little side of intrigue with their main course of cosiness.



Читайте также

The First Descendant announces 'important news': it's getting official 'jiggle physics,' which it somehow didn't already have

Monster Hunter Wilds: Every monster confirmed so far

Максимально фансервисная Чунь Ли на обложке нового комикса по Street Fighter

Москва

ФК «Локомотив» обвинил Дзюбу в нарушении этики и неуважении к футболу в России

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»

Заместитель управляющего Отделением Фонда пенсионного и социального страхования Российской Федерации по г. Москве и Московской области Алексей Путин: «Клиентоцентричность - наш приоритет»

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»