Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Firework is a spooky, hidden horror gem from China, and if you don't have room for another 100+ hour game then does it have an offer for you

The hidden gems of Game Pass

(Image credit: Microsoft)

We're checking out the hidden gems of Game Pass over the next few weeks, digging up all the obscure and esoteric games secreted away in our subscription and seeing how they play.

Did you know that, in China, November is the real spooky season? You probably didn't, since I just made that up, but boy it'd be a convenient segue to talk about Firework, a creepy horror game from Chinese Shiying Studio, and one of the hidden gems squirrelled away in the depths of Game Pass.

There's been a fire at a funeral in a remote mountain village somewhere in the Chinese hinterland, and you, rookie cop Li Lixun, are the man to crack the case. That's not because of any Sherlock Holmes-like gift for cop-ery, mind you, but rather because officer Li was born on the right date and at the right time to become a sort of walking thin place—those spots in the world where the fabric between the physical and spiritual worlds gets frayed, letting all sorts of spooks and spectres seep in.

(Image credit: Gamera Games)

In other words, officer Li sees dead people, and that'll be handy for solving a case that revolves around a whole bunch of suspicious deaths that have racked the town's recent history. The funeral that caught fire? The guy in the coffin was a local shopkeeper named Wang Jincai, and there sure are rumours floating around that his untimely death had something to do with him badmouthing one of the victims of another, slightly less recent massacre. Perhaps her vengeful spirit offence?

Police story

By which I mean: of course her vengeful spirit took offence—you can tell because this is a horror game and also because, in your own wandering around the town, you keep being haunted by PT-like repetition, blood seeping from walls, and the constant presence of different forms of money and debt. Ghosts only do that kind of thing when they're distressed.

The actual gameplay behind that wandering is simple enough. Firework is a 2D, side-scrolling affair, but it makes good use of limited resources, alternating between plot-heavy, almost visual-novel-esque story sequences and puzzles that would be right at home in the olden (read: better, if you ask me) days of Resident Evil. Combine this item with that problem, figure out a phone number by checking clues in the environment, divine the correct frequency for a radio by observing the relative heights of four candles. You know, police work. At a certain point you even begin adding people to your party, giving you fresh eyes on old clues that open up solutions to new puzzles.

(Image credit: Gamera Games)

Those range from simple and speedy to proper brainteasers, but frankly, it's the vibe of the whole thing that makes Firework feel compelling to me. It's genuinely creepy, drawing on Chinese mythology to spin up a haunting that feels actually new to my horror-movie-addled brain. One sequence in particular—where poor Li has to hack through an ever-growing mass of thick, black hair to get to a corpse and a key—will stay with me for a while.

But at the root, Firework's themes are universal: the corrupting influence of money, hollowness and dehumanisation, and the debts we owe to each other and the dead

But at the root, Firework's themes are universal: the corrupting influence of money, hollowness and dehumanisation, and the debts we owe to each other and the dead. It's about what happens when the creditors come to collect, whether they're supernatural or, uh, natural, and the way that a certain kind of middle-class aspiration can fray the ties that bind even a small, close-knit community. The whole thing feels like a subtle exploration of the negative side-effects that accompany an increase in affluence.

Just, you know, with ghosts. And paper dolls that bleed from the eyes. The whole thing really is very spooky, and it's all the more impressive for how far it stretches itself despite its modest means.

(Image credit: Gamera Games)

Which, as a bonus, isn't too far. Firework clocks in at a brisk and reasonable 3-4 hours—a bitesize horror snack compared to the other 100+ (1000+?) hour behemoths you can dedicate entire percentage points of your life to these days. It's a game that knows what it wants to accomplish and does it without overstaying its welcome, which feels increasingly rare in our bloated modern era.

So if you're on the hunt for something new to check out and you want to try something on the niche side, boot up Firework on Game Pass, Steam, GOG, and/or Epic with my recommendation. Halloween might be over, but true spook-heads know that real scares aren't constrained by the calendar. They can pop up anywhere, and especially in remote mountain villages that have played host to like a dozen suspicious deaths.



Читайте также

Ghostface прибывает в Mortal Kombat 1 — Какое твоё любимое Fatality?

Today's Wordle answer for Thursday, November 14

The First Descendant announces 'important news': it's getting official 'jiggle physics,' which it somehow didn't already have




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»

Заместитель управляющего Отделением Фонда пенсионного и социального страхования Российской Федерации по г. Москве и Московской области Алексей Путин: «Клиентоцентричность - наш приоритет»

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»