Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Trash Goblin is a cosy shopkeeping game all about amassing giant hoards of dirty trinkets and hoping an adventurer will come by needing at least one of them

Disclosure! Philippa Warr is the wonderful writer on Trash Goblin, who also used to work at PC Gamer. I don't have a personal relationship with Philippa, her time here being before I joined, and all these opinions are from my noggin and mine only.

I resonate with a game name like Trash Goblin. As someone frequently referred to as one—case in point, upon booting up the game our PC Gaming Show producer immediately messaged me to say "Trash Goblin, surely that's you" which, yeah—it would've felt like a crime if I hadn't given it a go.

Thankfully, it's not just the name I'm charmed by: It's a cosy shopkeeping game that's all about finding trinkets and treasures, cleaning them up and selling them on to adventurers in need. Sometimes even putting two trinkets together to create something new or fix up something that's a wee bit more run down.

One man's trash...

I don't actually have to go out and seek any of these doodads, as there's a seemingly endless bag of goodies sitting on my workbench. Opening the bag greets me with a cluster of different cubes that I can chisel away at—brown cubes either break with a single hit or harden, signifying that's where the treasure lurks, while purple geodes need to be smacked from a particular face to shatter them. Destroying a block that would leave its surrounding pals detached from the main trinket causes them to vanish in a delightful domino effect.

(Image credit: Spilt Milk Studios)

I'd initially gone in with the mentality of mindlessly smacking every cube until they all went away, much in the same way a toddler may take to a stack of plastic bricks with a toy car. But eventually, I found a real thrill in carefully inspecting each cluster for blocks that would cause all the ones surrounding it to disintegrate one by one. It was like feeling around a coconut for the perfect sweet spot to jam a straw into—sometimes I would just be just about able to chisel at a cube tucked away almost entirely out of sight and kick back to see the rest of them follow suit without my interference.

Admittedly, it does get a little tiring after a while. Customers come in infrequently, meaning I end up passing most of my time chiselling away at cluster after cluster. Even when a customer does turn up, they might be looking for something I haven't managed to dig up yet, leaving me rummaging away at even more bags until I hit the jackpot. After playing for a few hours my table had become absolutely covered in dirty knick-knacks, my storage system already filled to the brim.

...is another man's treasure

Once I have turned up what someone is looking for, they often want it cleaned, too. It's easily the most menial task in Trash Goblin, where all I have to do is spin the trinket around repeatedly until I've mopped up all the muck on it.

(Image credit: Spilt Milk Studios)

Even after I've gone through all that effort, it seems to be a simple matter of "take it or leave it" when it comes to how much a customer will buy it for. Despite having dialogue choices when they offer their coin, it doesn't seem like any haggling is involved right now. One time a customer straight-up vanished after I deigned to sit on his offer for a moment, while most others will stand there smiling at me until I finally accept.

Trash Goblin is currently in early access, though, and I expect some of these systems will be built out a little more as time goes on. It's a neat concept and core gameplay loop right now—there are tool upgrades and cute shop customisations to liven the place up alongside the dig-clean-sell cycle—but it's lacking the depth it needs to keep bringing me back. It's a lovely zen few hours so far though, and I'm looking forward to seeing how Trash Goblin develops into a fully-fledged cosy shopkeeping experience.



Читайте также

The PC Gaming Show: Most Wanted returns with announcements and reveals galore this December 5

А что, так можно было? Обновление The Rogue Prince of Persia возвращает принцу цвет кожи

Nvidia's first Arm APU is said to offer Strix Halo and RTX 4070 mobile performance, with Alienware already onboard to create an all-Nvidia gaming laptop




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»