Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Dragon Age: The Veilguard's impressive tresses feature '50,000 individual strands per character for over 100 hairstyles'

Whether you're happy sticking with Dragon Age: The Veilguard's presets for your version of Rook, or you agonise over every slider in the character creator, this is a judgement free zone. Regardless of where on that spectrum you fall, chances are you've noticed that almost everyone across Thedas is sporting gorgeous locks that look straight out of a glossy hair care advert.

In a recent blog post, publisher EA offers a peek behind the curtain (of hair) to examine all the tech that goes into those tremendous tresses. Developer Bioware built Dragon Age: The Veilguard using EA's proprietary Frostbite engine, with a number of teams from both companies working together to "elevate [EA's] Strand Hair technology."

While a number of Frostbite-fuelled sports titles have already had fun with lots of locks, The Veilguard's fantasy setting presented some "unique challenges." Besides building waist-length hairstyles that can withstand the most animated of action, Bioware also had to create 'dos that would play well with setting-specific aspects such as the Qunari's horns—not to mention all the magical particle effects being pelted around in combat.

When it came to this hair tech, the developers focussed on three main goals: lifelike realism even at 60 frames per second, physics-driven 'dos that adapt to environmental effects as well as character movement and, perhaps most impressively, "50,000 individual strands per character for over 100 hairstyles."

So, how did the high tech hairstylists do? Rooks all around are losing hours—and in at least one instance, an entire day—to The Veilguard's character creator. Tiktoks humorously highlighting the swishy hair physics are receiving millions of views too, speaking to a level of detail like never before.

EA shares that "the Frostbite team increased maximum hair length from 63 points to 255," hence Rook's amazing head of hair in this bar brawl. As they throw down in search of Tevinter mage Neve Gallus, Rook's hair swishes all over the shop, so realistically so that one almost wishes they'd tied their hair up before laying down the law.

EA explains that their Strand Hair tech isn't rendered like anything else in Frostbite, requiring instead "a bespoke compute software rasterizer [that composites hair] into the frame." Originally built for sports titles that favour depth of field effects to mimic real world broadcasting techniques, importing this tech to the world of Thedas proved particularly quirky. Transparent objects, such as sparkly spell effects and volumetric fog, didn't play well with Strand Hair at first brush. If these knots were left untangled, you'd likely see visual glitches such as background elements clipping through or heavy shadowing around parts of your character's hair.

To tackle this technical problem, Bioware splits the hair into two layers—an opaque, rendering pass and a separate transparent pass. James Power, senior rendering engineer at Bioware, gives a detailed technical breakdown of how the team approached the issue in EA's blog post but loosely likens the studio's improved technique to a "masking texture," allowing for the right parts of the image to display on the correct layer. So, rather than have Rook's beautiful bonce dominate the frame on the topmost layer, the look of the hair can be softened by volumetric lighting effects layered over the top. As a result, the overall image enjoys an appropriate sense of depth.

The real magic trick though is rendering multiple heads full of hair all in one image, and not tanking the frame rate across an array of GPUs with varying levels of available graphics memory. As though pulling a rabbit out of a hat, EA shares, "On average, there is a flat GPU cost of around 128 MB of GPU memory for the full field of followers (eight hair assets)." To put it another way, that's 1/63 of an 8 GB graphic card's memory solely dedicated to bringing hair to glossy life.

James Power pops back in to explain that the team set a strict "maximum frametime budget" for Strand Hair assets specifically to keep your adventure throughout Thedas running silky smooth. He also adds that the team makes use of a number of other established dev tricks, such as turning off hair simulation if the asset is either off screen or only seen from far away, to make sure your GPU isn't overly taxed. It's easy to forget a time when devs wouldn't use these now fairly standard tricks of the trade—like that time Final Fantasy XV kept Nvidia's HairWorks switched on even for characters miles away from the camera (via Gamers Nexus).

Dragon Age: The Veilguard sidesteps such performance pitfalls. It's worth noting too that on lower settings, it's possible to swap out the luscious and dynamic Strand Hair assets for standard Card Hair assets—just in case you'd rather keep the fire-breathing to the titular dragons and not your rig.


Best CPU for gaming: Top chips from Intel and AMD.
Best gaming motherboard: The right boards.
Best graphics card: Your perfect pixel-pusher awaits.
Best SSD for gaming: Get into the game first.



Читайте также

Gosh, I think D&D's finally done it—the 2024 Dungeon Master's Guide actually does a decent job of teaching you how to run a game

Слух: в сериале Mass Effect может сыграть звезда "Миротворца" и "Форсажа"

Nvidia's first Arm APU is said to offer Strix Halo and RTX 4070 mobile performance, with Alienware already onboard to create an all-Nvidia gaming laptop

Москва

Видеоролик о ДФК «Алеут» из Приморского края опубликовали в сети

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»

В Подмосковье при силовой поддержке СОБР Росгвардии задержан подозреваемый в незаконном обороте кокаина (видео)

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»

Семья из Пермского края победила в конкурсе Ирины Дубцовой «Главное – Семья»