Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Obsidian's designers discuss how they decide the size of Avowed's environments: 'We don't want to have those empty, meaningless spaces just to have them'

The recent documentary celebrating the 20th anniversary of Half-Life 2 included a segment where the designers talked about how important it was to make levels satisfying for players who barreled through them at high speed (possibly in an airboat), as well as those players who preferred to get out and walk so they could find all the spare ammo and little bits of narrative tucked away at the edges.

Listening to Obsidian talk about their upcoming first-person RPG Avowed, they echo a lot of the same thoughts. "A lot of players when they're playing, they want to screw off and go off the beaten path," says art director Matt Hansen, "and say, 'Yeah, I'll go to the grove eventually, right? I'll get to the thicket when I get to the thicket, I'm going to go see what this lighthouse is.' The lighthouse isn't critical-path, but we put a lot of love into it because we want fun stuff to exist for players that want to screw around a little bit."

Hansen respects that mindset because he embodies it. "I know there's a lot of us out there," he says, and it seems like Avowed will certainly cater to that exploratory playstyle, with plenty of hidden treasure to find, puzzles to solve, and monsters to fight around its edges.

"We don't want to have those empty, meaningless spaces just to have them, just to bloat the world itself," says lead environment artist David Presnell. "When you explore Avowed, your exploration, your curiosity, is going to be rewarded."

Hansen emphasizes that the most important consideration in world design is how it feels to players. "You have a glade, right? In this glade, you want to have multi levels of trees that you can climb up on with scaffolding. A little bit later, design goes, 'Actually, we need to put a combat here,' then you're suddenly going, well, this is way too densely packed for a fight to feel good. Enemies are going to get hung up on things, the player's situational awareness will be very poor because there's just too much clutter. It just becomes an iterative back and forth. Let's move this stuff back so we've got some more free space. We've got some mid-sized rocks here, move those to the periphery, replace them with small rocks that don't have collisions so they're not going to stub the player's toes as they're trying to move around or confuse the AI. Those kinds of things are happening all the time. While there are competing goals, the overarching goal of, 'Let's make sure this is a fun experience for the player' always wins."

Though he served as a concept artist on both Pillars of Eternity games, Hansen is adamant that the look of the thing isn't nearly as important as how it plays. "I have a very weird hierarchy as an art director," he says. "I think this may be controversial. Anything I look at, I go, will it run? Then, is it fun? Then, does it look good? Look good is the last one, because if it doesn't run, it doesn't matter—people can't play the game. If it isn't fun, it's not a game anymore. It's, I don't know, a visual demo. Then if it doesn't look good, I'm not doing my job. It's just making sure that we're prioritizing in that correct order, and I think we do a pretty good job."

Avowed is currently scheduled for a February 18 release, having been pushed back into the crowded calendar of 2025 games.



Читайте также

What have they done to my beautiful boy

The last thing I ever want to do is 'Learn more' or have you 'Remind Me Later': Microsoft is pushing fullscreen ads for Windows 11 laptops to people still using Windows 10

Состоялся релиз мобильного порта Dungeon Clawler




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Стабильная связь и удобный дизайн: наушники-клипсы A4Tech Biosong B5

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: В 2024 году 283,4 тысячи женщин и новорожденных Московского региона получили услуги по родовым сертификатам

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: В 2024 году 283,4 тысячи женщин и новорожденных Московского региона получили услуги по родовым сертификатам

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: В 2024 году 283,4 тысячи женщин и новорожденных Московского региона получили услуги по родовым сертификатам