Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Ubisoft keeps talking about Assassin's Creed Shadows like it finally remembers it used to make Splinter Cell, the greatest stealth games

After years of Assassin's Creed games that show signs of classic stealthy goodness but aren't quite what I'm looking for, I've been trying really hard not to get excited about Assassin's Creed Shadows. Yes, the series is finally going to Japan and yes, Naoe's stealthy moves look fantastic, but my eyes roll into the back of my head when I see chunky health bars and "level 28" above guard heads. Shadows still has that loot-heavy RPG stink that put me off Origins, Odyssey, and Valhalla.

And yet, the way Ubi keeps talking about Shadows suggests it's not only moving in a stealthier direction than ever before, but doing so by evoking the best games the studio ever made: Splinter Cell. Not by name, though—in a new "Stealth Gameplay Overview" blog, Ubi talked about the core pillars of Shadows' stealth, which heavily involves a new light visibility meter that's ripped straight out of the Splinter Cell playbook. The blog also includes new gameplay snippets, like this one showing the visibility meter in action:

"For the first time in the Assassin's Creed series, hiding in the shadows will make you invisible to enemies," Ubi said. "During nighttime, any pocket of shadows becomes a dynamic hiding spot in which you can progress without being seen. This applies to both interiors and exteriors."

As an even more direct pull from Splinter Cell, pockets of darkness can be created by extinguishing lanterns with shurikens. This is all stuff that Ubi has previously talked about, but I don't think we've seen Naoe's ability to grab enemies and move them before knocking them out (another notch in the Sam Fisher column).

"While undetected, you can briefly grab and drag enemies in any direction to silently assassinate or take them down non-lethally," the blog reads. "This grab mechanic removes some of the automation we've had in the series before."

This looks so cool: Naoe skulks up behind a guard, loops a rope around his neck, and starts dragging him away like a belligerent toddler before knocking him out in a bush. As Ubi indicates, this is a way more interesting method of moving bodies around because you don't have to sit through a kill animation first, and it rewards players for thinking ahead before charging toward guards. Now if only Naoe could interrogate bound guards for useful intel…

I'm encouraged by this bit about Shadows enemy AI, too:

"If you get detected and are able to disappear again, enemies will search for you in pairs (one watcher and one seeker) and will remain more suspicious going forward," Ubi wrote. "That means that tactics such as whistling to lure them in will only increase their suspicion and thus their ability to spot you. This can have an impact on your ability to assassinate from a hiding spot, as these suspicious guards will be more likely to get in the way if you're not cautious enough."

That already sounds more sophisticated than the AI behavior of the last few AC games, which as far as I could tell would lose sight of me and forget I ever existed. I love when stealth games manage to tighten the screws on sloppy play while still giving players options.

What might prove controversial are enemy types that can't be assassinated dependent on your hidden blade upgrades, like samurai. Telling Assassin's Creed fans that they can't assassinate anyone they want tends to ruffle feathers, which is why Ubi is bringing back an optional setting that enables old school insta-kill assassinations on all enemies.

But consider that stealth games are better when you can't just lights-out every scenario. I like the idea of an elite threat that, if stealth is the mission, is best avoided instead of confronted. Maybe this is Ubi acknowledging that easy stealth kills are kind of a crutch in this genre—you barely have to sneak if you can easily kill every guard in your way.

This is the first of a handful of overview blogs dropping over the next few weeks. Next up is a focus on Yosuke and combat, all leading up to Assassin's Creed Shadows' new release date of February 14, 2025.



Читайте также

The origin of the Source engine's iconic neon fuchsia checkerboard texture, as told by Half-Life 2's new commentary mode

Star Wars Outlaws обновили до версии 1.4 в надежде исправить основные претензии игроков

We played Avowed with both first-person and third-person cameras: Here's what we thought




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Стабильная связь и удобный дизайн: наушники-клипсы A4Tech Biosong B5

В форуме #МЫВМЕСТЕ в Москве примут участие более 20 тысяч волонтёров из 40 стран

«Микробиотики микст» с антоцианами удостоены золотой медали на Международном Конкурсе качества

Гуф вернулся в реабилитационную клинику после концерта в Москве