Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

Valve zoomed in Half-Life 2's FOV from the gold standard 90 so you could see all those pretty Source engine faces better

PC gamers love tweaking our field of view sliders⁠, the extent of your in-game peripheral vision that gets rendered. Real heads tend to adopt a "the higher, the better," mentality, with 90 degrees being a commonly-accepted sweet spot. So why did PC gaming grande damme Valve saddle us with a miserly, dare I say console-like 75-degree default FOV in Half-Life 2?

"In Half-Life 1, we used a 90-degree field of view, or FOV, which was fairly standard for first-person shooters at the time. But during Half-Life 2's development, we grew unhappy with it," explained Valve developer Kerry Davis in the new 20th anniversary commentary mode for Half-Life 2. "With our game's focus on characters, we'd put extensive effort into detailed facial and body animations, but the 90-degree FOV didn't allow players to get close enough to fully appreciate that detail.

"So, we began experimenting with a tighter FOV and ultimately landed on 75 degrees. It took some adjustment from both us and players, and it required an additional FOV for viewmodels, which are the player's weapon held at the bottom of the screen. Their models were originally built with 90 degrees in mind, so they looked distorted at 75. But this change succeeded in doing what we wanted: Putting our characters front and center in the game."

And that does make sense: The amount of effort Valve put into Half-Life 2's scanned faces and detailed animations is legendary, and it's a pretty reasonable call, cheesing off the small but vocal population of FOV sickos versus wowing the vast number of players who won't consciously notice the difference with close-ups of those expressive Source engine facial animations.

Besides, the tyranny of low FOV had a far more effective champion: Console shooters. The logic goes that you sit farther away from a TV than a computer monitor, meaning that the in-game view inherently takes up less of your real-life field of view, making a smaller FOV a theoretically better fit. This also conveniently means that less of the game world has to be rendered in any given frame, lightening the load on the console. Thankfully, we're living in a time of much more robust settings menus, allowing players to set their FOVs as they see fit.

The new Half-Life 2 commentary tracks are full of interesting tidbits like this. Elsewhere, Valve engineer Jay Stelly explained why the Source engine has that iconic fuchsia checkerboard error pattern you probably recognize from Garry's Mod.



Читайте также

Today's Wordle answer for Sunday, November 24

Players have decoded even more secret messages in the Silent Hill 2 remake

Here's what to expect from the first patch for Stalker 2

Москва

9 район

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Офицеры Центрального округа Росгвардии поздравили с Днём матери женщин, проходящих службу в ведомстве

"Зенит" обыграл "Динамо" в Москве: счет 3-1 в пользу гостей

В Москве пройдет международная премия «The Women's Business Awards»

Подкаст "Женское дело. Лаборатория успеха". В гостях Евгения Гурова