Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

I'm glad I stuck with Dragon Age: The Veilguard, because it builds to a suicide mission right out of my beloved Mass Effect 2

The YouTube algorithm keeps threatening me with videos about how the new Dragon Age is a crime against Gamers. I haven't watched any of them, but my recommendations still overflow. Even people with less overheated opinions have been down on its relatively chill vibes and easygoing nature.

Just quietly, I've enjoyed most of my time with it.

Not all of it, of course. Like too many BioWare RPGs, Veilguard frontloads its least interesting companions. This time the Carth Onasi you have to suffer before you're allowed to hang out with the cool kids is Neve, a detective whose schtick is being Sherlock Holmes without the deductive grandstanding, drug addiction, or ability to put emphasis on words. She seems way less fun at parties.

It didn't take long before I met more memorable companions, though—a Grey Warden slash full-time griffin dad, a surly qunari hyperfocused on dragons, and a necromancer who acts like Vincent Price hosting The Muppet Show.

The locations open up too, loads more than I was expecting them too. BioWare had promised a more mission-focused structure to contrast with the open sprawl of Inquisition, and while there are no Hinterlands here I was surprised at how many times I returned to an early Veilguard zone, Arlathan Forest, and found it stuffed with newly accessible loot, puzzles, and sidequests. Of the later locations, the Hossberg Wetlands was a highlight—as upsettingly moist as the name suggests, recalling the mud and blood of Ferelden.

Where Inquisition sent you to Orlais to see a part of Thedas that wasn't defined by filth and the constant sound of barking dogs, Veilguard takes place even further afield in the northern half of the world. There are no alienages here. Sure, the main entertainment in Docktown is public hanging and the Venatori use slaves as chairs, but the edgelord dial has been turned way down since Origins.

(Image credit: EA)

Michael Moorcock wrote an essay once comparing high fantasy stories like The Lord of the Rings to Winnie-the-Pooh, saying both were basically lullabies for children "meant to soothe and console." That's because Moorcock, like George R. R. Martin, thought unrelenting grim-and-grittiness means realism, and that there was virtue in fantasy being realistic. Veilguard does not, and is better for it. Instead, it freely fluctuates between sentimental coffeeshop fanfic and Blight-tentacle horror as each scene dictates.

The former is concentrated in the de rigueur loyalty quests. You help the necromancer come to terms with his mortality, and the assassin with his demonic possession and thirst for revenge, because despite all the setting's modernisms they haven't invented therapy in Thedas. Yet the reason you get all kumbaya with your Veilguard companions is so they'll be ready to risk their lives in a final suicide mission even more brutal than the one in Mass Effect 2.

(Image credit: EA)

I loved the ending of Mass Effect 2 and was baffled BioWare didn't repeat the trick in subsequent games. That format—where you face a challenge so tough you have to take the whole squad you've assembled over the course of the game and delegate tasks to match their skillsets—makes an ideal climax for an RPG. Did you pay attention to the way every war story Zaeed tells in Mass Effect 2 ends with a bunch of people he fought beside dying? I sure didn't! So when I cheerfully assigned him to command my second fireteam because he's an experienced veteran, one of my squadmates died.

BioWare finally realized that kind of high-pressure friendship exam makes for a more memorable climax than a choice between color-coded endings, so that's exactly what Veilguard builds to. The opening may be rough, with some on-the-nose dialogue and choppy pacing, but if like me you've been waiting for BioWare to do an encore where they play Suicide Mission (Reprise) since 2010, they heard us stamping at last. The YouTube algorithm may not know what I like, but BioWare finally figured it out.



Читайте также

Draw magic shapes to create heroes in this combination of tower defense and factory-builder

Here's a mod to replace Elden Ring's ugly, utilitarian Roundtable Hold with the beautiful, perfect Majula of Dark Souls 2

Streamer knocks out Red Dead Redemption 2 without dying in six days, on just the third attempt

Москва

Танцевальная кавер-группа Калмыкии вернулась из Кореи чемпионами мира

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Москве пройдет международная премия «The Women's Business Awards»

"Зенит" обыграл "Динамо" в Москве: счет 3-1 в пользу гостей

Эмир Кустурица заявил, что приедет в Москву снимать фильм по Достоевскому

Подкаст "Женское дело. Лаборатория успеха". В гостях Евгения Гурова