Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
Game News |

'We don't have to worry about trillions of damage': Path of Exile 2 is trying to avoid Diablo 4's game-breaking damage numbers, director says

Action RPGs are complex and players are simple: They want power any way they can get it, even if it completely trivializes the entire game. Just about every Diablo 4 season has had something that does way more damage than it should, forcing Blizzard to play whack-a-mole to keep it balanced without pissing everyone off.

Jonathan Rogers, game director of Path of Exile 2, jokingly acknowledged Diablo 4's ridiculous damage numbers when explaining why he doesn't think his game will have that problem on a recent episode of the Tavern Talk podcast, which is hosted by streamers Darth Microtransaction and GhazzyTV.

"Look, PoE 1 obviously did get pretty crazy, but at the same time we had a lot of years—like a lot of years—where things weren't like that," he said. "Our numbers don't scale as fast as some games' do and they don't go quite as exponential which means we're not going to have to be worrying about trillions of damage or anything like that."

Rogers said the team is "careful" when it comes to giving players power increases that feel good versus power increases that break the game. For one, numbers in PoE 2 are much smaller. An item might give you nine intelligence to Diablo 4's 200. This helps keep the numbers legible during combat, so players aren't trying to squint to see which attack had more zeroes.

"I don't think we're ever going to have to do a numbers squish or anything like that," he said, possibly referencing what Blizzard tried and failed to do with the Vessel of Hatred expansion. It was only partially a success: damage numbers are lower in Diablo 4 than they were before until the moment you hit max level and have a thousand ways to ramp them back up again. PoE 2 doesn't work like that, and seems to have the kind of slow-paced combat encounters you'd normally see in a soulslike. You won't be teleporting through dungeons with a trail of bodies in your wake.

It's still an ongoing consideration for Grinding Gear Games though. Rogers says the team has regular back and forths about how high the numbers should go. "Together with that I think we come to some kind of medium ground where we don't get things too out of control."

Personally, I love trying broken stuff out in Diablo 4. It isn't a MOBA where balance problems ruin the experience for everyone else. Sometimes you just want to see big numbers. But at the same time, I can appreciate GGG wanting to keep PoE 2 from becoming a flavor-of-the-month action RPG every season. Players will always identify what the best and worst is, but trying to keep the gap in between those things small is certainly admirable. It's never fun spending hours working on a build to watch someone else barrel through the entire game due to some bug. I hope nothing like that crops up during PoE 2's early access, but I can't promise I won't hop on the bandwagon to try it out if it does.

PoE 2 will launch in early access on December 6.



Читайте также

Larian Studios заработала € 249 млн за 2023 год

Today's Wordle answer for Tuesday, November 26

My favorite thing about Avowed might just be how much stuff it lets me turn off




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Гастрольный форс-мажор: Театр Дениса Матросова едва не остался без сценических костюмов

«Грузовичкоф» на передовой новых коллабораций с блогерами: выступление Наталии Поникаровской на конференции The Trends

В Италии прошел второй этап проекта «Культурная миссия в Италии»

Bloody - участник и технический партнер Red Expo-2024