Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
Game News |

In Stalker 2's horror-filled Zone, nothing is more terrifying than encountering a small, malnourished dog

You're skipping through the woods, not a care in the world—except, perhaps, the fire spewing out of the ground, or the weird gravitational anomaly sucking and crushing everything in its vicinity, or maybe the invisible mutants that will strike without warning. Such is life in Stalker 2's Zone.

But aside from those things? Life is good. You've got plenty of bandages, vodka and ammo, and you've just finished fully upgrading your favourite gun. You're doing well. You're getting the hang of Stalker 2. You're a survivor now, experienced and confident. You are 10 seconds away from being mauled by a pack of hungry, rabid, scabby dogs for the 50th time.

(Image credit: GSC Game Worlds)

There are two types of videogame pooch: there's your adorable BFF whose life will almost certainly be put in jeopardy to elicit an emotional response, and then there are the bastards. The ravenous beasties who will chase and leap and claw at your face. Stalker 2 has an abundance of the latter. The Zone's true alpha predator.

Stalker 2's killer hounds are particularly nasty. They tend to hunt in large packs, and will quickly surround you. Their bites will cause bleed damage, so even when they're not snapping at you, your precious health will be drained. In the early game, they are horrendously dangerous because of this. Expect to go through a stupid number of bandages.

But what makes them extra dangerous is how erratic they are. These are some loopy pooches. Sometimes they'll charge at you straight away, completely giving into their crazed bloodlust, but other times they'll just sprint off in another direction, only to boomerang back when you least expect it. They zig and they zag and they make tactical retreats or simply get distracted by something else for a few seconds. This makes it hard to put them in the ground. They're just so fast and hard to predict. And since they're quite small, you might not even notice when one of them is ripping your ankles to shreds until you're bleeding to death.

(Image credit: GSC Game World)

"But Fraser," you might ask, "in a Zone full of sneaky mutants who can turn invisible at will, and anomalies that play fast and loose with the laws of physics, how can dogs really be that much of a threat?" You're forgetting, though, that nothing is more nuts than a hungry pooch who's skipped puppy training school. At least transparent mutants present a big target, and get up in your face for long enough to put a clip in them. And when they do retreat, they follow an easy to identify pattern. The dogs, meanwhile, play by their own rules. And those rules are simple: there are no rules.

And fair play to GSC—dogs do be this crazy. Or at least poorly trained ones like my demonic cockapoo, Cosmo. He's no killer, thankfully, but he does bounce around my flat like an out-of-control pinball, barrelling into doors, slamming into me, leaping onto seats, charging and then retreating. He's simply impossible to catch when he's got the zoomies. Which is 90% of the time, because cockapoos are relentlessly bonkers.

Sometimes, at least, Cosmo will listen to commands, or stop for a moment thanks to the promise of a delicious treat. The Zone's feral monsters, though? Nah, they ain't stopping for anything. So you'll either have to outrun them (challenging) or kill them all (also quite challenging). I can't count the number of times I've been walking towards a mission objective, full of bullets, only to get ambushed by the Canine Club, forcing me to waste clip after clip for zero rewards.

(Image credit: Fraser Brown)

So many of my deaths include the phrase "and then some dogs appeared", because they seem to have a preternatural ability to sense when their presence would be most disastrous or hilarious or frustrating. Maybe I've just walked out of a labyrinthine cave with a brand new artifact, feeling all cocky, but low on meds, and then they'll suddenly appear. "Woof woof, we're here to fuck you up." Or maybe I'll be fighting some mutants and suddenly I'll hear their barking, their warcry, before they join the fray to get their share of the meat.

But sometimes the dogs will become my inadvertent, temporary allies. Or at least a distraction. Dogs don't differentiate between factions. All humans are food. So yes, they've saved my life a few times, messing with my foes for just long enough that I can reverse my fortunes and get the upper hand. Does that make up for all the times they've ruined my day? No, to hell with these hounds.



Читайте также

How to cook a Gingerbread House in Disney Dreamlight Valley

EA снова открыли сервера The Sims Labs: Town Stories — разработчики меняют и улучшают арт-стиль

CD Projekt confirms the live-action Cyberpunk project is still happening: 'We're for sure further in than we were a year ago'

Москва

Победы "Динамо" и "Белогорья": главные события чемпионата России по волейболу

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Сеть клиник «Будь Здоров» запустила медицинского GPT-ассистента

«МедАльянсГрупп» – надежный партнер в медицинской сфере

В Азербайджане стартует третий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»

Ты мой любимчик: Life.ru узнал, как руководители в России относятся к фаворитам в коллективах