Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Arcane co-creator reminds fans 'there are always constraints', dispels theories the show was rushed or restrained by Riot's higher-ups

Arcane's second season has hit some fans all weird—while I'm of the opinion that animation studio Fortiche did a pretty dang good job all things considered, cramming as much story as it possibly could into every frame, it's also an imperfect show in the sense that all shows are imperfect. Coulda, woulda, and even some scant shouldas abound.

Namely, some fans felt that the season's finale was a mite rushed, being a mostly standard-length episode where everything gets tied up in a bow faster than fabric in a bow-making factory. This particular rumour mill hasn't been helped by interview asides made by co-creator Christian Linke, who has said in interviews that he'd have liked a bit more time to wrap up certain arcs.

I've been a medium amount of skeptical that anything nefarious went on behind the scenes, especially given Arcane had a very high budget (although still not too far above most animated movies in terms of watch-hours) for production and marketing both. Now, Linke's taken to Reddit to set the record straight (thanks, Gamesradar):

"Some theories are a bit too far out there," writes Linke, before having to come out and state that one conspiracy—that the showrunners asked Foritche for a feature-length finale and got rejected, is right out: "It's quite the opposite, our scripts are always shorter than what Fortiche ends up proposing in the story board phase. We wanna let them get inspired and roam free, so we can then reel it in while also allowing for the magical moments to find themselves. It's a tight creative collaboration, not some sort of 'alright vendor company, do your work, achieve the impossible, but do it quickly!'"

The corporate greed angle, Linke says, is also a heap of nothing: "Yes, there are always constraints, both in budget and time. That's part of our job as creatives, to work within those constraints. Constraints are NORMAL, and they were always generous, and I always had final say on anything creative. But they do exist. They also existed during Season 1."

I think that's fair enough—while the show's first season saw praise along the lines of 'this is what happens when you give artists all the time and money they want', fact of the matter is, if you're making anything for cash, it's gonna have a deadline. Sometimes it'll have a deadline even if you aren't getting paid, just because you'd like to finish the thing someday. Riot was generous by comparison, but its patience and budget isn't infinite, and, more to the point, neither was the patience of the people animating the show.

"It would have been great to have more time to work on this second season, or extra time to add to the episodes, but we didn't have it. For a number of reasons. Budget being one. We have been EXTREMELY lucky … NOBODY ELSE gets these types of budgets. Please don't forget that.

"Time being the other constraint … There's a release window that a massive amount of people work towards, not just at Fortiche, but also at Riot on different games, at Netflix, brand partners. Even key talent that works on the show that, simply put, is getting tired cranking away at this incredibly long season and project over multiple years."

In other words—nothing lasts forever, and no creative endeavour comes out perfect. That might leave a bit of a sting to those expecting some kind of transcendental storytelling nirvana out of Arcane's second season, but for me, my rotten little heart loves imperfect and wonky stories. I'm also glad Fortiche, a studio I want to see make other stuff, hasn't burned itself out completely in the pursuit of passion.

"It's not perfect. You don't take these types of hefty swings and expect that everything wraps up perfectly with a neat bow tie. It grows and evolves in its own way, and it becomes what it becomes." While I do appreciate Linke's transparency here, I do think now that he's said his piece it's time to log off for a minute—you categorically can't please everyone. Besides, it ain't over until the fatcats stop funding a big animated League of Legends universe. I think that's how the saying goes, anyway.



Читайте также

To stop its 'strip-mining of journalism,' some of the biggest Canadian news companies are suing OpenAI to the tune of $20,000 for every article fed to ChatGPT

Satisfactory gets weird for a month with the adorable, festive FICSMAS event

Pillars of Eternity director thought it had a 50/50 shot before it crowdfunded in 27 hours

Москва

Медицинское управление КХЛ – на международном симпозиуме по спортивной медицине

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Дышите глубже: доктор Кутушов рассказал, как "безопасные" альтернативы сигарет отравляют ваш организм

Токсиколог Кутушов перечислил топ-5 наиболее токсичных веществ в бытовой химии

Ядовитая красота: врач Кутушов рассказал о скрытых рисках искусственных елок

Лучшие студенческие энергетические отряды «Россети Центр» и «Россети Центр и Приволжье» награждены в Москве