Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

StarCraft 2's impossible mission has been beaten after 14 years by a guy who turned the 'Archon Toilet' into an 'Archon Bidet'

In Utter Darkness is a mission in StarCraft 2: Wings of Liberty that you're destined to lose. The protoss are making a last stand against zerg forces: The goal isn't victory, but to protect the construction of an archive that might aid some future species in their own war against the zerg. Hold the line, kill enough zerg, and you win—even though, y'know, you lose. But what if you could beat back destiny—what if you didn't lose?

YouTuber Davey Gunface set himself to the impossible task, and 14 years after StarCraft 2 launched, he's managed to pull it off. He didn't win, strictly speaking, because there is no win condition, but he didn't lose, either. By employing very high-level StarCraft 2 strategies, and taking advantage of some weaknesses in the enemy AI, he was able to lock the zerg into an effective stalemate.

Davey's breakdown of his strategy is the kind of deep magic that will make sense to committed StarCraft 2 veterans and absolutely no one else, but it turns on a few key points. The arrival of the final wave of protoss reinforcements includes Artanis, enabling what Davey calls the "Archon Bidet," essentially a variation of the Archon Toilet, which I discovered today is actually a well-known protoss tactic that allows for large numbers of enemies to be wiped out very quickly.

"There's a reason I'm calling it the Achon Bidet, and not just the Archon Toilet," Davey says. "Because here's the thing: Artanis has 500 energy compared to the base mothership's 200, so instead of being able to cast only two abilities at max energy, Chad-tanis over here can cast up to five in rapid succession."

This is important because of another mothership ability, Mass Recall, which Davey was able to use to pack a few ground units into a specific small crevice. Not enough to make a real difference, except—he's going even deeper here—when combined with Vortex and Artanis' much greater energy cap, which enabled him to squeeze about 24 Templars into the space, which then morphed into Archons, who can tear through waves of enemy air attacks with ease.

Even in that crevice, the protoss forces can still be attacked by some zerg units, meaning they would eventually be wiped out but for the next step in the strategy: "Abuse the AI." In most StarCraft 2 missions, according to Davey, losing all your structures means game over no matter how many forces you have deployed. But because In Utter Darkness is a glorious last stand, all your structures and units have to be wiped out in order to lose. But because the AI recognizes it can't reach the Archons in the crevice after destroying his main base and tracking down and killing Zeratul, the zerg forces just stop, "stun locked for the rest of eternity," as Davey put it.

The final nail in the zerg coffin is the result of a limitation in StarCraft 2 itself. To prevent lag, the game will at a certain point stop spawning new units until existing units are killed. But because everything on the map is effectively inactive, nothing happens. "After you hold off for long enough and you set up everything correctly, the protoss just live," Davey says. "Forever."

And if simple existence until the heat death of the universe isn't good enough, there's even a way to keep killing zerg until there's nothing left but unarmed Overseers, who "fly away to hang out outside the map, which results in literally hundreds of them just vibing in the middle of nowhere, out of bounds." Supply block eventually kicks in, preventing any more units of any kind of spawning, and with absolutely nothing left that can threaten them, the protoss do indeed win, even though they will never see a checkmark in the W column.

Of course, this outcome has repercussions that go beyond just the survival of the protoss: The demonstration of protoss power means Kerrigan isn't really needed to ensure the survival of the universe, and since nobody has to deal with that headache, the trickle-down effect is that the trilogy never happens. "StarCraft 2 ends here with me and the boys menacingly hovering over this dumb rock for all eternity," Davey says. "And I'm kind of all right with that."



Читайте также

Ранняя версия RPG-игры Ace Alliance: Realm of Heroes доступна в ряде стран

If the rumour that AMD's RDNA 4 GPU is 45% faster in ray tracing than a 7900 XTX and on par with an RTX 4080 Super in raster is true I'm buying six of 'em

Нервов не хватит: самые напряженные игры на ПК

Москва

Кубок Группы компаний «РЕГИОН»: Евгений Томашевский на вершине пьедестала

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

На Воробьевых горах открылась фотовыставка «Без барьеров»

Только 6% женщин ориентируются на рекомендации врача при выборе косметики

Интересные каналы в Telegram. Лучшие каналы в Telegram.

Thyseed — новый игрок на рынке товаров для мам и детей в «Детском мире»