Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Another big Stalker 2 patch just arrived to fix the main mission, side quests, and input lag

That was quick. Just a few days after patch 1.0.2 addressed a bunch of mission bugs, patch 1.0.3 arrived for Stalker 2 this morning to… well, to address a bunch more mission bugs. Look, Stalker 2 is a buggy game, so this is gonna take a while. And it's gonna take a lot of bandwidth: today's patch is about 20GB.

Hopefully it'll result in a better experience for all you artifact hunters. The patch makes "multiple" fixes to crashes and memory leaks, disables mouse smoothing and mouse acceleration to decrease input lag for PC players, and tackles a bunch of problems with the main mission and side missions.

Most of these fixes involve spoilers, so I'll redact them below, but you can see the full 1.0.3 patch notes here if you want specifics. Vaguely put: a dead monster was despawning too quickly and players who needed to recover something from its corpse were unable to, some enemies were chasing players further than they should, a couple of essential characters were dying when they shouldn't, and one dude was becoming insta-hostile if they noticed players using stealth. These are all progress-halting issues, so it's great that they're being resolved, especially so quickly after the last patch.

There are also a couple fixes for AI—no, not the complete repair of A-Life 2.0, unfortunately—such as an issue with NPC stalkers annoyingly blocking doorways and monster bodies acting strangely while being shot. A vendor also wasn't selling certain ammo types so that's been fixed as well.

I haven't gotten back to Stalker 2 yet myself—I played about 8 hours last week but decided to let a few more patches roll in because, surprise, I kept losing progress to bugs. Glad there's progress being made in that department, so maybe I'll head back into the Zone sometime soon.

Here are the patch notes:

Crashes and memory leaks:

  • Multiple ACCESS_VIOLATION_ERROR fixes.
  • Multiple LowLevelFatalError crash fixes.

Controls adjustments:

According to your feedback, we adjusted following parameters/values to decrease input lag on keyboard+mouse input:

  • Mouse Smoothing is disabled by default.
  • Mouse Acceleration is disabled by default.

Additionally, default values of mouse sensitivity were updated to allow a predictable default experience for our players with new values of two parameters mentioned bellow:

  • Camera sensitivity: 25%.
  • Aim sensitivity: 15%.

Main and side missions:

  • Fixed issue with [spoiler] that were able to chase player outside [spoiler] during the In Search of Past Glory mission.
  • Fixed an issue where the NPCs [spoiler] and [spoiler] would die after trying to enter a building during the mission On the Edge.
  • Fixed issue with [spoiler] which could despawn before player loots a collar from it during In the Name of Science mission.
  • Fixed issue with player potentially locking oneself during Dangerous Liaisons mission.
  • Fixed issue with [spoiler] becoming hostile upon noticing a player [spoiler] during King of the Hill mission.
  • Fixed an issue when [spoiler] despawns in front of the player after the dialog in the bunker during A Heavy Burden mission.
  • Fixed issue with NPC's despawning when player successfully finishes Legends of the Zone mission.

AI:

  • Fixed an issue with mutant bodies stretching after a shot from an automatic weapon.
  • Fixed an issue that caused NPCs to block the doors during the Back to the Slag Heap mission.

Balance:

  • Fixed issue with  not selling certain ammo types.

Saves:

  • Fixed issues with missing player saves after a hard reboot of the PC/Xbox.


Читайте также

Нервов не хватит: самые напряженные игры на ПК

The Rewinder is a bit like that time-travelling Dishonored level turned into a point-and-click puzzler, and I'll never finish it because I can't do maths

PlayStation co-CEO spits out a bizarre prediction about the future of AI and gaming—one I pray never happens




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Фонд борьбы с инсультом ОРБИ при поддержке Т-Банка запустили платформу волонтерского фандрайзинга

Thyseed — новый игрок на рынке товаров для мам и детей в «Детском мире»

На Воробьевых горах открылась фотовыставка «Без барьеров»

Только 6% женщин ориентируются на рекомендации врача при выборе косметики