Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Prisma, an upcoming Persona-like indie JRPG, goes all multiverse theory by filling out your party with alternate versions of its camera-wielding protagonist

I recently had the pleasure of an early look at Prisma, an upcoming Persona-style RPG from the creators of Crisis Tales, which was an ambitious indie project with a big emphasis on time travel. While it didn't quite hit with our reviewer Alistair Jones at the time, I'm glad to see developer Dreams Uncorporated's back for another swing, because it's got something really interesting cooking.

Prisma is an upcoming JRPG with a shorter planned runtime than its inspirations, mercifully—I'm still recovering from my Metaphor: ReFantazio playthrough. It's got a multiversal bent on the concept: Instead of collecting Archetypes or Personas, you'll be gathering alternate versions of the protagonist, Alma. I'm told by CEO Carlos Rocha and CCO Jeff Cardenas that the idea was inspired by the classic JRPG pastiche of job systems:

"In RPGs, you can change those job classes, [so] we started thinking: If you change your clothes, it suddenly means that you can do black magic. That was always weird to us. So we thought: What if we actually make this into a feature of the game, where the other characters are other versions of you, with their own backstory, their own decisions made in their circumstances."

Alma's a journalist living in Colombia—a country with, let's call it, a complicated relationship with journalism—who gets hucked into Domacon, a strange world filled with other versions of herself. Some ally with her, some fill the shoes of antagonists, and some just vibe out and run a shop. Hey, somebody's gotta do it.

The main Crisis Tales-style spin here has more to do with Alma's profession than it does her crew of what-ifs. Players will be able to make use of different camera lenses in its turn-based combat, which also uses a positional grid system. For example, a fish-eye lens will curve your party's attacks, allowing you to ignore the frontline of an enemy encounter—conversely, a cracked lens will fracture your attack into a bunch of different beams, acting as an on-demand AoE. These lenses work both ways, mind—though that's something you can work to your advantage, too, redirecting enemy attacks into a reflective shield.

(Image credit: Dreams Uncorporated)

When compared to Crisis Tales' ambitious swing at time travel, the lens system strikes me as a more manageable mechanic from a development standpoint. It's just high-concept enough to be interesting, without breaking the genre's systems too hard over its own knee.

Visually speaking, while I'm still looking at a work in progress, Prisma already looks really charming. The alternate versions of Alma do a really solid job of differentiating themselves despite using the same base character design, and the enemies—inspired by Latin American folklore—are all stylishly animated.

The juice, so to speak, will likely lie in how well it executes on the JRPG genre's cornerstone: Story. While the game's planned to be a shorter experience, at around 20 hours (due to the devs not wanting to "put too much water in the soup"), it's already playing around with some super interesting narrative concepts.

Your alter-Almas, of which there's planned to be seven, will align your Alma with their worldview as you bond with them, giving you the usual Persona-style suite of abilities, side quests, and conversations. I'm told you'll be able to max out about four on any given playthrough—which makes sense for the game's shorter runtime.

It's all early days at the moment, though, Dreams Uncorporated has plans to release a Kickstarter in 2025—and I genuinely wish them all the best. Prisma is just as ambitious as the studio's past game when it turns to high concept, but it's playing around with a lot of really cool ideas and clearly has some excellent art talent on-board. Now all that's left is to get everything in-frame.



Читайте также

Space Marine 2's huge Obelisk Update adds a long-awaited new mission, reworked melee combat, bonus XP, and goat-bird-wizards hurtling towards you on living flying saucers

Realms Of Pixel: Tech & Magic — RPG с войнами гильдий и межсерверными сражениями

Delta Force says its USB drive ban was a 'translation error' and it won't shunt you to the shadowrealm for keeping a thumbstick plugged in

Москва

Московское "Динамо" ищет замену полузащитнику Бителло

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: В Москве и Московской области 650 тысяч пенсионеров старше 80 лет получают пенсию в повышенном размере

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: 5,8 тыс. семей Московского региона направлены выплаты из материнского капитала

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: В 2024 году 283,4 тысячи женщин и новорожденных Московского региона получили услуги по родовым сертификатам

«Есть, что показать»: Путин назвал Москву одним из лучших мегаполисов мира