Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Halls of Torment feels like the brilliant lovechild of Vampire Survivors and Diablo, and the absolute pinnacle of autobattlers

Personal Pick

(Image credit: Future)

In addition to our main Game of the Year Awards 2024, each member of the PC Gamer team is shining a spotlight on a game they loved this year. We'll post new personal picks, alongside our main awards, throughout the rest of the month.

The best games ask the bravest questions. 'What if cowboys, but post-apocalypse?' gave us Fallout: New Vegas. 'What if Indiana Jones, but roguelike?' Gave us Spelunky. 'What if Indiana Jones?' gave us Indiana Jones.

But only most games start from a basic premise of 'Indiana Jones' before getting made. Some, somehow, start from completely different principles and still end up great. For instance, my personal game of the year for 2024 asked itself the brave question 'What if Vampire Survivors, but Diablo?' and turned into Halls of Torment, the most devilishly compelling thing I've loaded onto my Steam Deck since Slay The Spire. Or Vampire Survivors.

I know what you're thinking: 'the alarmingly compulsive loot-grind of Diablo combined with the gluttonous one-more-go-ism of Vampire Survivors? That sounds actually hazardous!' My friend, you are right. It is a wonderfully, beautifully dangerous thing to play. Afternoons slip by like seconds, workday becomes weekend becomes workday, empires rise and fall, all as you pit your little lo-fi guys against wave after wave of enemies and level up their skills, essence, and armour.

I admit, though: What really drew my attention to the game at first was the look. Vampire Survivors' pixel-art aesthetic is all well and good, and no doubt very sentimental for people who grew up on NES games, but I'm a child of early Blizzard. The roots of my nostalgia curl around stark, gothic maps and sprites, not the perky, charming bundles of pixels that make up Vampire Survivors' whole vibe.

And boy, are those roots nourished by Halls of Torment. It's all there: your big orb o' health, your coterie of classes (who all feel different to play) that walk like they never quite mastered their own knees, and the sprawling sepulchral maps filled with demons and the restless dead.

(Image credit: Chasing Carrots)

You'd be forgiven—if that's not your ambience of choice—for dismissing the whole thing as a thin aesthetic layer smeared across the very recognisable fundamentals of the autobattler genre. It really does seem like 'just another one of those' at first glance. Rounds take 30 minutes, enemies swarm in and grow in strength as the seconds slip by, and if you make it longer than 20 minutes you're liable to fill the screen with a hypnotic number of screen effects.

But break the skin and you'll find something more granular, more deliberate, maybe more conservative than Vampire Survivors' whizzbang laser-light show. Halls of Torment has north of 20 stats to keep track of—health, defence, crit rate, but also piercing, multistrike, force, block strength—and the gear you can find across levels deals its bonuses in decimals. There are more paths and actual, honest-to-god builds you can apply to its 11 classes.

These choices are more complex than the ones I'm used to in games liket his. It's not just a matter of choosing the weapon you like most and carrying on, but trying to create a harmony between your stats and your gear in a way that makes long-term sense for your arena, enemies, and playstyle.

You know, like Diablo

It's an excellent and potent mixture, and I've not been able to put the damn thing down since I picked it up on a whim in September. I'll be honest: I lost a chunk of my writing time for this article because I fired it up to take screenshots and, whoops, there went half an hour (or two). By mashing up two of the most moreish genres ever put on this Earth, it feels like it manages to create the bastard pinnacle of both. I don't know that I'll ever tire of it



Читайте также

Dungeon: Age of Heroes 1.14.748

Holiday Home 3D 1.81

Математика и логика для детей 5.0.1

Москва

Качканарцы на балу в Москве

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Вышел новый рейтинг "Специалисты, к которым хочется возвращаться. Кем может гордиться Москва?"

В Москве на Исторической сцене Большого театра пройдет Новогодний гала-концерт

«Девочка-снег»: Нюта презентовала ремикс своей песни совместно с диджей hosy

Хомяк, да не тот: что показали на последнем в 2024 году фестивале поп-культуры