Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
Game News |

DeathSprint 66 combines one of my favourite mods with one of my favourite movies

Personal Pick

(Image credit: Future)

In addition to our main Game of the Year Awards 2024, each member of the PC Gamer team is shining a spotlight on a game they loved this year. We'll post new personal picks, alongside our main awards, throughout the rest of the month.

DeathSprint 66 wears its biggest aesthetic influence on both sleeves: Stephen King's The Running Man and, in particular, the big-budget '80s movie starring Arnold Schwarzenegger. The book is one of King's earliest, so early in fact he was still writing under the pseudonym Richard Bachmann, and so DeathSprint 66's neon-soaked televisual stylings all come under the umbrella of the Bachmann network: Welcome to the future, where you run through endless deathtraps for money while the crowd goes wild.

I was sold on DeathSprint 66 just on that, and then I realised it got even better. I've always loved surfing mods, which can be found in plenty of games but for me are inextricable from Counter-Strike, and this is essentially Surfing Mods: The Game. I think these began as movement challenges before spawning their own sub-genre, and they're basically maps where you have to get from point A to B as quickly and gracefully as possible. This is the core of DeathSprint 66, except there's murder lasers and flesh-rending metal everywhere and, of course, you're racing against others.

DeathSprint 66 has PvE courses, and these are great for learning the ropes, because this is an unapologetically fast and difficult game. After your first half hour you'll have died dozens of times, failed countless courses, and be very familiar with the idea of another clone body being launched onto the track. DeathSprint 66's course designers are sadists that have been given free rein, and all you have to do is run through their elaborate configurations of slicey lasers, hairpin turns and sudden bursts of verticality without hitting anything. You'll fail, again and again, and I wouldn't be surprised if there's a PC somewhere at Sumo Newcastle tracking all the humiliation just for yucks. 

This is a game that likes killing you, in other words, but the good news is it's just as keen about killing others. The beating heart of DeathSprint 66 is the PvP mode where up to eight players race and try to screw each other over as much as possible while doing so. Honestly this game doesn't even need weapons, such is the default carnage of eight players sprinting forwards and shoulder-barging each other off the tracks and into wall-mounted mincers, but boy does it have 'em. 

Look at that cocky little squirt running away in the lead. Fast? Not as fast as the gigantic glowing-red buzzsaw that just bisected his ass. Or the seeker charge that relentlessly hunts him down and ends things with a boom. There's a lovely weapon that sets a stationary laser trap to insta-gib Deathsprinters and, if you set it in just the right position near boost pads, it's super-hard to see. But the notifications that soon pop up are to die for.

(Image credit: Sumo Newcastle)

A large part of DeathSprint 66's appeal is the precision, the clean lines and snappy controls and the pure exhilaration of a perfect lap. But what makes it work, what makes this game sing, is the total chaos when you get eight people at once trying to do that. It's a miracle if there are no fatalities by the first bend and, when you really get in a tight group and no one can quite escape the pack, the pack turns in on itself and a bloodbath ensues. There are elegant multiplayer races to be found in here, sure there are, but most land somewhere between Fall Guys and Mortal Kombat. 

There are times in DeathSprint 66 where you'll impress yourself. A tight corner opens out onto a grind, and you take the line onto a wall, hurdle up in seconds and pirouette off before slamming into a laser trap, land in the perfect orientation, and instantly surge forward. There are other times when you stumble around like a hyperspeed drunk and get gibbed constantly by the things you didn't even see coming. Somewhere in the middle of those extremes is where the magic of DeathSprint 66 lives: That sense of power, precision, control of one's self then, just as inevitably, the explosion into bloody chunks. Womp womp. Ready to go again?



Читайте также

This year John Romero declared that 'gib' is pronounced like 'giblet' and it's the gif debate all over again

Best RPG 2024: Metaphor: ReFantazio

The early access for Fields of Mistria was better than every other farm sim this year by a country mile thanks to its cast of hot anime-inspired sweethearts and great dialogue




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Отделение СФР по Москве и Московской области оплатило свыше 243 тысяч дополнительных выходных дней по уходу за детьми с инвалидностью

Есть и не бояться: гастроэнтеролог Садыков назвал блюда, которые можно всем на новогоднем столе

Что работодатели должны знать о поколении Z?

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области