Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Helldivers 2 and Marvel Rivals convinced me: Battle passes should never expire

Sometimes I regret ever accepting the battle pass as a concept. It's not like there was much of a choice about it—before I'd ever engaged with one myself they were already everywhere. It all happened so fast: After gaming's last big dust-up with loot boxes in 2017, it was like the entire industry collectively switched from one business model to another overnight. I never loved the idea of a cosmetics catalog fueled by FOMO and perpetual grind, but it did sound like the better alternative to following the loot box to its eventual casino-shaped conclusion.

With hindsight, it's clear the battle pass got…well, a pass, but that's starting to change. Two of 2024's biggest multiplayer hits have one thing in common: Helldivers 2 and Marvel Rivals sell battle passes that never expire. 

Taking after Halo Infinite, the first big-budget live service game to try this approach, Helldivers 2 and Marvel Rivals let you take your time and tackle battle passes whenever you want. That's it—that's the whole innovation, and it's effective. Last week I booted up Helldivers 2 to help fight the Illuminates and unlocked stuff from a pass I bought way back in March. Last month I played a lot of Halo Infinite's new throwback mode while grinding a pass that came out in 2022.

Wow! Paid content that doesn't vanish in a puff of smoke once an arbitrary clock strikes zero—it makes so much sense that it's frankly embarrassing we haven't been demanding this the entire time.

It's interesting to compare and contrast how these early adopters are handling battle pass continuity. Some are more lenient than others:

Helldivers 2

  • Sells $10 "Warbonds" that include both cosmetics and gameplay-relevant items like guns, stratagems, and squad boosters
  • Players can "juggle" multiple warbonds at once, spending unlock points on any pass at any time
  • Warbonds do not expire

Halo Infinite

  • For seasons 1-5, battle passes are always available to level on a free track or $10 premium track
  • Post-season 5, battle passes are now free during their introductory season, but cost $5 to unlock afterward
  • Only one battle pass can be "equipped" at a time, and all XP earned is applied to it
  • Battle passes do not expire

Marvel Rivals

  • Battle passes have a free track and a $10 "Luxury" track
  • Battle passes will not expire if you bought the $10 Luxury pass during the season

(Image credit: NetEase)

Helldivers 2 is probably the most flexible for the way you can juggle passes and focus on unlocking what you want most, but Halo's setup is also decent for its shorter, cheaper passes. I don't love that Marvel Rivals plans to effectively delete its battle passes unless you bought them at the time—good news if you buy one but don't complete it, but that won't help folks that come back after months away from the game.

FOMO-less battle passes are player-friendly, but that can't be the only reason they're becoming a trend. Live service games love timers because they pressure battle pass owners to play more (or pay extra to skip tiers) in the final days it's available. The Halo/Helldivers/Marvel approach has its own obvious advantage: battle passes can keep making money indefinitely.

(Image credit: Arrowhead Game Studios)

I don't think PlayStation, Microsoft, or NetEase are leaving all that extra FOMO money on the table just to win hearts and minds. Why scrub guns, cosmetics, and emotes that cost millions to produce from your game when they could become permanent, value-adding fixtures? Back in my day, we called that DLC.

The longer I'm exposed to FOMO-free battle passes, the more I'm convinced that juggernauts like Fortnite, Call of Duty, Overwatch 2, and Apex Legends are the ones behind the times. I'm less motivated than ever to finish a battle pass if there's a time limit. My favorite extraction shooter, Hunt: Showdown, is in the middle of its best season ever—Post Malone's Murder Circus—and I can already feel my will fading halfway through the pass. There's this beautiful green and gold Krag rifle I've had my eye on for a week, but it's still so far away and I'm sick of getting hurried along.

I don't expect these massive ships to turn on a dime, but I do believe we'll see more games embrace this chiller approach to live service in 2025.



Читайте также

Civilization 7 senior historian prays it'll be a 'gateway drug' into textbooks: 'I teach undergraduates in my other life, and my God, man, they don't read'

What are your 2025 gaming resolutions?

PC Gamer's Best City Builder of 2024 has sold over 2.5 million, but here's the big news: Now it has bridges

Москва

Московское «Динамо» прервало серию поражений, разгромив «Северсталь»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Открываем сезон кросса 2025!

Следственный комитет Латвии начал расследование по факту смерти Яниса Тиммы

Поезд Деда Мороза: путешествие по России длиной 30 тысяч километров.

Звезда сериала «Красная Поляна» Рината Тимербаева рассказала, как скрывается от маньяков