Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Ex-Bioshock lead Ken Levine says the problem with AAA games is how risk-averse they've become: 'If you don't innovate, especially in games, you start losing people'

Ken Levine, creator of the Bioshock series, has had a bit of a long road to walk in order to release his studio's upcoming game, Judas. It's been in development for at least eight years, after Take-Two shut down Irrational Games in 2017 and booted up Ghost Story Games thereafter. We didn't hear much about it until 2022, where it was slated to be "coming soon". Turns out, "coming soon" meant three years, with Judas slated to release March 2025.

While reflecting on the time he's been given to complete the game, and speaking to Gamesindustry.biz, Levine was also asked whether he figures more conventional development cycles are too much of a pressure cooker for most developers.

For him, it's a little complicated, as he understands that his situation's unique, and that he's "incredibly fortunate to be able to have the faith from the company to take risks and spend the time I need to make this successful." Still, he recognises the woes of those trapped in the present-day meat grinder of fidelity and strict deadlines.

"I think one of the problems we have in this industry right now is that games have gotten bigger and bigger and the graphical capacity has gone up and up. Just creating a door now versus creating a door ten years ago just takes a lot more time, because you have normal maps and [shaders] and higher polygons and physics and all this other stuff to contend with."

"Everything's getting more expensive, especially in the big AAA space because they're spending the most money. And when you're spending all this money, naturally you have people concerned about [commercial viability]."

We've seen the kind of fallout Levine's speaking about a few times this year, even. Suicide Squad: Kill the Justice League lost Warner Bros. over $200 million, and while we don't know the exact numbers, I am willing to bet that Sony's live service shooter Concord cost the company money in the bucketloads, given it made the decision to shut the thing down a mere two weeks after its launch. I somehow don't think anyone was cashing out.

"The problem with AAA is if you don't innovate," Levine argues, "especially in games, you start losing people because they've seen it before. And so we have potentially an over reliance, in some cases, on franchises … It is hard to do new things. Quite often even if you take those risks, sometimes you're going to fall flat on your face. And the more expensive it gets the trickier it gets.

"But I do think that without that… look at the Marvel Cinematic Universe—you stop taking risks and people just tune it out."

The MCU is a fun comparison to make because while, generally, I agree with Levine there—the movies have been cut from the same cloth for a while now—Marvel Rivals is taking the heck off and doing very well. That's despite the fact that it's more of the same live service shooter soylent we've been getting for years, while also using a well-established IP. And I don't even mean that as an insult, I've been playing quite a lot of it. They flavoured the soylent just-so and I'm gobbling it up, yum yum.

There's also the elephant in the room where... look. I'm sure Judas does all sorts of unique, interesting things when slated up against the original Bioshock and System Shock games.

But from a marketing perspective, we're all in agreement that this thing's a hefty spiritual successor to Bioshock, right? Taking over eight years to develop your new game might be a risk, but the sales pitch for the median consumer definitely feels like it's tapping that same vein of nostalgia. To be clear, I'm all for it, my inner Bioshock freak was chanting 'yes, yes, yes' when I watched the trailer. I just don't think there's been a brave new world on display. Any proof of risk-taking will have to be in the pudding, as it were.

Anyway, even Marvel Rival's developers aren't sure where the secret sauce came from and admitted, earnestly, that a game's success is a bit of a crapshoot. Levine lands at a similar place: "Nothing is blessed by God to be successful. You've gotta give some people something that excites them and that gets harder every year. But you know what? That's the job."



Читайте также

Zach-like automation puzzle game ABI-DOS is available on Steam for free

Собираем комплект начинающего любителя автосимов в 2025 году

Какой хостинг лучше выбрать для SEO-оптимизации сайта?




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Сеть клиник «Будь Здоров» стала лауреатом III Национальной премии в области развития корпоративного спорта

Хотела квартиры? Седокову обвиняют в убийстве Тиммы из-за жилья в Москве

Отравление на базе отдыха: 15 москвичей пострадали от угощений на Новый год

Вице-спикер Словакии обсуждает с Россией энергетическое сотрудничество