Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Fallout co-creator Tim Cain says violence will be the default in AAA RPGs as long as we keep buying it: 'Companies don't make them because they feel like it. They make them because they sell'

After thousands of hours spent in combat with orcs, androids, and enemy militants, I'll admit that it's gotten harder to find novelty in videogame violence. While Steam overflows with trucks, farms, and city builders for when I've grown battle-weary, violence overwhelmingly remains the basic mode of interaction, even in AAA RPGs that tout player freedom. No matter how fantastic a world big-budget RPGs might imagine, they rarely imagine one where it's not just a matter of time before the swords are pulled back out—and Fallout co-creator Tim Cain says that's not going to change as long as we all keep buying it.

In a YouTube video that went public on New Year's Day, Cain responded to a viewer who asked whether he thinks we'll ever see AAA RPGs move beyond violence as the default way for players to interact with the world. Cain's answer was simple: Big budget RPGs will center combat as long as combat sells best, and nothing's ever sold as well as combat has.

"Companies make games—and in general, products—that people will buy," Cain said. "That's it. It means games that sell the most, and I'm not even talking about review the best, just sell the most, will dictate future games."

Cain was conscious to limit the scope of his response to AAA RPGs, particularly because the production demands of mainstream game releases have grown exponentially. "If you have a company and it's trying to make money and there's one game type that sells millions of copies and another one that sells 100,000," Cain said, "which one are you going to do if they both take just as much time and money to develop?"

In RPGs, Cain said, action RPGs like Diablo, broadly speaking, tend to outsell CRPGs that might feature more dialogue or pauseable combat, in part because combat is simpler to market. "When you watch a trailer and you see people actually doing things—jumping, climbing, shooting, punching—it looks like, 'Whoa! Look at all the things you can do in that game,'" Cain said.

As a point of comparison, Cain explained that during his time as game director on The Outer Worlds, Obsidian ran into difficulties finding a marketing strategy that would highlight its non-combat elements in preview trailers.

"How do we show that this game has a really good story? How do we show that it has fantastic dialogue? How do you do that in a trailer that may only be 15 or 30 seconds long?" Cain said. "You have to reduce this wonderful narrative that's super creative and nuanced that has a huge arc down to a soundbite."

Cain underlined that he wasn't saying noncombat games don't sell, noting classics like Myst and more recent games like Life is Strange and the explosion of farm sims clearly "sell well enough to keep making them." Action games just tend to sell better.

"If you look at the Steam top 50 or top 100, you see an awful lot of action, violent-oriented games," Cain said. "The companies don't make them because they feel like it. They make them because they sell."

In an earlier section of the video, however, Cain urged viewers not to feel like voting with their wallets is useless.

"There are products and stores and entire companies that I will not buy from. I don't think they care or even notice, but I do," Cain said. "It's just one of those things that you have to draw the line somewhere and everyone draws it in a different spot."

I think we'd all have to draw a pretty thick line to make a noticeable mark on the market share when those multimillion dollar marketing budgets are in play. Cain seems more optimistic, however, that "companies will listen" if enough players decide they'd like a bit less combat, please.

"To not draw a line because you think it won't matter is a way to guarantee it won't matter," Cain said. "It's like when people say, 'I don't vote because my one vote won't matter.' Once enough people think that way, it matters."



Читайте также

Recettear: An Item Shop's Tale возвращается с HD-ремастером

Zach-like automation puzzle game ABI-DOS is available on Steam for free

Finally someone turned Doom into an enriching cultural experience for art snobs




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Вице-спикер Словакии обсуждает с Россией энергетическое сотрудничество

Доцент Осянин: три диапазона потребления электричества введут в регионах РФ

Один человек погиб при пожаре в Новой Москве

Хотела квартиры? Седокову обвиняют в убийстве Тиммы из-за жилья в Москве