Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Former Starfield lead quest designer says we're seeing a 'resurgence of short games' because people are 'becoming fatigued' with 100-hour monsters

Starfield lead quest designer Will Shen says "a growing section of the audience is becoming fatigued" with huge games that require dozens or hundreds of hours to properly play through, and—tongue in cheek—that he's sorry for the role he played in helping popularize that trend.

"I'm sorry. I'll say that," Shen said, laughing, in a recent Kiwi Talkz interview. "[I'm] not personally responsible, but part of what happened was the success of games like Skyrim and Fallout 4, these really big titles that you can play pretty much forever. There's still a lot of people who play Skyrim, even after all these years, and the idea of these evergreen games that you could just sink thousands of hours into that hit the industry. 

"Before, it was MMOs for that. World of Warcraft, there are World of Warcraft super-fans who will never leave that game. And then all of a sudden games like Skyrim and other open world games really hit their stride with enough content to get past the tipping point of, you can play it almost forever. And so that became the big trend that hit the game industry."

Shen also cited a "secondary trend" of extremely difficult third-person combat driven by games like Dark Souls and Elden Ring, as well as the inclusion of survival-crafting mechanics inspired by Minecraft, which pile on more to do without adding much in the way of meaningful content. The net result is that "a large section or growing section of the audience is becoming fatigued at investing 30-plus, 100-plus hours into a game."

Presumably as a result of that growing sense of fatigue, Shen said we're seeing a "resurgence of short games." Most people don't finish games that are 10-plus hours in length, he reckons, and that splits a game's community between those who've finished it and those who played the first five hours or so and moved on to other things. Citing the example of Mouthwashing, an indie horror game that clocks in at just a few hours, he said "the community engagement around the story of Mouthwashing is only possible because everyone who is a fan has actually played through it all the way to the end."

"Mouthwashing is a huge hit because it's short. There are other factors into that, the execution, you know, nice iconic keyart, all that kind of stuff. But that game doesn't succeed nearly as well if it were longer and had a bunch of side quests and miscellaneous content. The shortness is the point and that level of engagement was so refreshing to see from a developer who's done a lot of big games. It's like, oh, you can have a fan community conversation around a game that's much shorter because the shortness allows everyone to engage fully with the entirety of the product."

There are counterpoints to Shen's argument, one obvious example being Baldur's Gate 3, which remains amongst the most-played games on Steam despite being a very long (and, I think more notably, very tightly structured) game. But he also noted that it's become tougher for big, open-ended games like Starfield to find their place because people are already committed to their never-ending games of choice—Call of Duty, Madden, Fifa, WoW, Fortnite, League of Legends—and it's hard to peel them away.

"I think it's going to be a long time before those games leave the market," Shen said. "Who knows? How long will Fortnite go on? It could be another 20, 30 years. Maybe it's forever."

And maybe he's right, but it doesn't look like Shen is ready to start making sub-five hour games himself just yet. He left Bethesda in 2023 after a 15-year career to join Something Wicked Games, where he's serving as lead content designer on the open world RPG Wyrdsong.



Читайте также

Новые сокращения в Rocksteady Studios

Shiren the Wanderer: The Mystery Dungeon of Serpentcoil Island review

The RTX 5090 Founders Edition might be svelte but the Asus ROG Astral cards are absolute chonkers

Москва

Испытывая склонность. Где покататься в Москве на горных лыжах

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Консультация юриста в Сургуте

Консультация юриста в Сургуте

Столичные росгвардейцы провели новогоднее представление в рамках акции «Дед Мороз специального назначения»

Консультация юриста в Сургуте по уголовным