Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Will there ever become a point with AI where there are no traditionally rendered frames in games? Perhaps surprisingly, Jen-Hsun says 'no'

The new DLSS 4 Multi Frame Generation feature of the new RTX Blackwell cards has created a situation where one frame can be generated using traditional GPU computation, while the subsequent three frames can now be entirely generated by AI. That's a hell of an imbalance, so does one of the people responsible for making this AI voodoo a reality think we'll get to a point where there are no traditionally rendered frames?

Jen-Hsun Huang, Nvidia's CEO, and one of the biggest proponents of AI in just about damned near everything, says: no.

During a Q&A session today at CES 2025 Jen-Hsun was asked the question about whether we're likely to get purely AI generated game frames as the entirety of a game pipeline and he was unequivocal in his assertion to the contrary, stating that it's vital for AI to be given grounding, to be given context in order to build out its world. In other words, AI still needs something to build from.

In gaming terms Huang suggests that it works in the same way as we give context to ChatGPT.

"The context could be a PDF, it could be a web search… and the context in video games has to not only be relevant story-wise, but it has to be world and spatially relevant. And the way you condition, the way you give it context is you give it early pieces of geometry, or early pieces of textures it could up-res from."

He then brings it back around to DLSS 4 and Multi Frame Generation, and the example of one rendered 4K frame and three further 4K game frames.

"Out of 33 million pixels," says Huang, "we render two [million]. Isn't that a miracle? We literally rendered two and we generated 31. The reason why that's a big deal is because those two million pixels have to be rendered precisely and from that conditioning we can generate the other 31.

"Those two million pixels can be rendered beautifully using tons of computation because the computing that we would have applied to 33 million pixels we now channel it directly at two. And so those two million pixels are incredibly beautiful and they inspire and form the other 31."

And that's kinda the most lovely way I've ever heard someone speak about upscaling and frame generation, as inspiration for AI-generated pixels. Aww.

Catch up with CES 2025: We're on the ground in sunny Las Vegas covering all the latest announcements from some of the biggest names in tech, including Nvidia, AMD, Intel, Asus, Razer, MSI and more.



Читайте также

Colorful PC cases are so in this year

Hyte's new $20 processor frames are yet another way to customise your gaming PC

Inzoi is creating a newfangled life sim NPC that can 'grow and develop its own personality' with Nvidia's AI tech




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Поэтам и Писателям любые возможности для творческого продвижения.

Рекламная Афиша для Артиста.

AGON by AOC сохранил первое место в рейтинге игровых мониторов в 2024 году

Команда Управления Росгвардии по Ульяновской области заняла призовое место в чемпионате по лыжным гонкам и служебному двоеборью