Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

This bizarre roguelike has a new take on the Vampire Survivors formula: letting you build your own custom weapons out of brains, eyeballs, and chimpanzee spines

A little over two years ago, I was taking my first run in Vampire Survivors, walking around a barren plain smashing skeletons with my whip. Now it's 2025, and I'm stitching together a chain of chimpanzee spines and tentacles to connect to my third brain, so I can make it through the next round of laboratory testing. I don't know if I fully understand where this genre is going, but I'm into it.

Bio Prototype's core twist on the Vampire Survivors formula is that, instead of simply choosing a weapon from a set list, you instead build your own custom weapons out of looted components. It's essentially a simple programming system—you make chains of if/then statements which output as your attacks. Weirdly it's reminiscent of a production line in something like Factorio, just producing storms of projectiles instead of refined steel ingots.

Rather weirder is what you're actually making chains out of. Rather than a gothic vampire hunter, in Bio Prototype you're… well, the clue is in the name. As a gloopy little science experiment, you bounce around sterile test chambers blasting hordes of other freaks. As such, your weapons aren't guns, but are instead disgusting webs of organs and other body parts.

Each weapon starts with a brain. A brain can connect to a spine, which is like your engine—it automatically activates whatever nodes are immediately to its right at a regular interval and level of "efficiency" (a power multiplier). We can connect that to something that generates an attack, like a tentacle (for shooting) or a limb (for melee swipes). That part will itself have specific other parts it can connect to, often nerve clusters or eyeballs—these bring in your if/then statements, like "If the node to the left performs a critical hit, the node to the right will trigger". Stick another offensive part on after that, and the layers are starting to build.

The result is brilliantly chaotic, even in the relatively simple early stages. You might have a swordfish tentacle (hmm), powered and buffed up by a chimpanzee spine, that fires a rapid stream of bullets, each of which causes an explosion if it kills an enemy because it's connected to a "germ rat" limb (which looks like a mushroom, of course). If that explosion hits any uninjured enemies, then your clown nerve (???) activates and triggers your giant bone protrusion to smash any remaining stragglers.

(Image credit: Emprom Game)

And that's before you even get into branching chains (rare spine and nerve drops can support multiple node paths) and, of course, multiple brains—you can buy extra grey matter over the course of a run, naturally, allowing you to build out multiple complimentary weapons.

Try to stack too many effects on the same bit of brain and the message "insufficient brain capacity" will flash up, which is sometimes how I feel playing it. Juggling all this cause-and-effect in your head and optimising your fleshy weapons can be a little disorienting, and definitely asks for a bit more thought than even other examples in the genre that focus on layered character-building, like Halls of Torment or Deep Rock Galactic: Survivor.

But it's an intriguing level of depth for a game that could have coasted just on pure gory novelty. I was probably always going to like a game where one of the key steps of progression is unlocking the ability to have a bladder—that there's a cool and complex system underneath the goopiness is a bonus.

(Image credit: Emprom Game)

In fact, what's frustrating about the demo is that it cuts you off just as you're starting to explore the possibilities. You can only play with one character at the lowest difficulty, and the pool of possible organs is strictly limited—and even though I've apparently unlocked more types, I'm yet to see them ever appear in a run. It's a tantalising tease, and I'd love to get a slightly better sense of how it develops from here.

But hey, better to leave us wanting more than already having had our fill (of spines and bladders), right? There's not too long to wait for the full version, at least—release is planned for January 20th. In the meantime, you can check out the demo yourself for free on Steam, and see what scientific abominations you can cook up yourself in the name of pushing your damage numbers ever higher.



Читайте также

We may not have a roadmap or balance patch just yet, but at least Path of Exile 2's bugfix patch notes are funny

Path of Exile 2 players are calling foul on Elon Musk's high-level hardcore character after he streams his struggles with core game mechanics

The most important tool in Remedy's new co-op FPS is the shower: 'Saving water is essential'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Заместитель управляющего Отделением Фонда пенсионного и социального страхования Российской Федерации по г. Москве и Московской области Алексей Путин: «Клиентоцентричность - наш приоритет»

С начала 2024 года Отделение СФР по Москве и Московской области оплатило пособия по временной нетрудоспособности 2,9 млн жителей региона

В Госдуме призвали певца Алексея Воробьева вернуться из США в Россию

Ветераны СВО будут проходить лечение в центрах реабилитации Социального фонда