Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

20 hours in, Kingdom Come: Deliverance 2 is a mad, systems-driven sandbox that captures some of the best parts of games like Stalker

Kingdom Come: Deliverance 2 is an engine that spits out chaos and regret, but don't worry, I mean that as some of the highest praise I can offer a game. We're talking all sorts of consequences for my horrible, horrible decisions and Stalker-with-swords levels of weird, systems-driven mayhem.

I've rumbled with Cumans because I chose the wrong outfit; had my painstaking plans of attack disrupted by roving NPC caravans; gotten embroiled in fights that turned into grand, violent katamaris as more and more people joined in to help or hinder me; and lamented my lack of save-game potions more times than I can count. It's tremendous fun, with all sorts of bizarre variables feeding into the emergent adventures I get into. With about 20 hours in the game so far, I've barely made a dent in the main quest, so preoccupied have I been with poking at the world and seeing what reactions it spits back.

(Image credit: Deep Silver)

Unforeseen consequences

So I can't actually tell you much about KCD2's plot—though no matter, Fraser has all the deets about its Kevin And Perry Go Bohemia narrative in his preview from last August—but I have such stories to share with you anyway. If you're the kind of sicko who delights when it all spins out of control, welcome home.

Take, for instance, my aforementioned tussle with the Cumans. One of KCD2's opening quests sees you start a bar-fight in the starting town of Trosky. About 10 hours later, once I'd accumulated a bit of money and found myself some nice, noble clothes (by absolutely battering a wandering aristo on the road) I resolved to head back and apologise to the innkeep. After all, she'd probably be more receptive now, since the difference a nice set of clothes can make in KCD is huge. People who treat you like dirt in your starting beggar's gear will bow and scrape if you turn up in some fancy pants and nice jewellery.

(Image credit: Deep Silver)

My frilly pantaloons entailed a serious hit to my capacity for intimidation

I was right, and the innkeeper—whose voice actor speaks with the staccato emphasis of an M1 Garand—forgave me, just so long as I'd help her out and serve the table of scary Cuman mercenaries who had dropped by for dinner. It ought to have been fine, but another diner took issue with foreign soldiers eating at the inn, and my frilly pantaloons entailed a serious hit to my capacity for intimidation (really—my intimidate dice roll was in the gutter).

So I couldn't scare him off from starting a fight, leaving a few farmers and me, in a pair of very voguish spectacles and 'jester's hose,' to face off against four heavily armed and armoured Cuman badasses. It went poorly. Worse, I had ditched off what little actual armour I had some time ago: It was in poor nick and put me over my encumbrance limit. I had no time to go and find armour because the Cumans eventually stand up and leave if no one comes to serve them. I did the only thing I could do: I sided with the Cumans instead, who would be more than capable of dealing with the angry farmers themselves. Suck it, peasants.

(Image credit: Deep Silver)

I had been boxed into a certain course of action by a whole string of seemingly unconnected decisions. Ditching my armour, stealing a noble's clothes, trying to recover some of my lost reputation in Trosky by making nice with the innkeeper, and leaving myself totally unprepared to either intimidate or defeat a hostile opponent left me with no real option but to side with an invading band of mercs over the inhabitants of a town. Material choices, ideological consequences.

Which might sound like the worst thing in the world, depending on the kind of player you are. To me and my people, though, watching on in horror as all your decisions come cascading down on you is exactly what I come to games for, and all KCD2's bristling systems deliver it in spades.

(Image credit: Deep Silver)

It's not all bad news, either. Sometimes it's just plain wacky. Like my aforementioned attempt to stealthily clear a camp of bandits, only to look on slackjawed as an enormous caravan happened to roll by and absolutely smoke everyone in it. Or how about my fight with a highway bandit? It was going pretty well until a passing huntsman decided to intervene and help me. Problem was, he sucked, and promptly pelted my shins with arrows while I tried and failed to manoeuvre my opponent between me and my 'ally'. I died and, having run out of the boozy potions you need to save your game some time prior, lost about 20 minutes of progress.

In my time with the game so far, it really can feel like some of the best parts of Stalker. My only question is how well that philosophy translates to the game's narrative. Will Henry's tale seem as consequence-driven and personal as the moment-to-moment adventures I've had so far? I can't say just yet. Maybe in another 20 hours I'll have stopped prodding the game's systems long enough to find out.



Читайте также

Всё, что нужно знать про Assassin's Creed: Shadows

Fallout плюс "Секретные материалы": разработчики раскрыли детали Atomfall

This Jinx-inspired gaming PC is my favorite of CES 2025 and I'm head over heels for the hardware




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

«Благодаря Вам об этой песне узнали все»: Филипп Киркоров поздравил KAYA в шоу «Звездные танцы»

Композиция «Юмор FM» украсила «Ледовую Москву»

С начала 2024 года Отделение СФР по Москве и Московской области оплатило пособия по временной нетрудоспособности 2,9 млн жителей региона

Подведение итогов Кубанского казачьего центра "Баско" за 2024г