Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

A tabletop RPG designer made a game about the way FromSoft NPCs say cryptic stuff and go 'heh heh heh' all the time, and the result is a love letter to the 'grubby little weirdos'

Among many FromSoftware signatures, the Dark Souls developer's NPCs always seem to talk, you know, like that. They're cryptic and brittle, giving the minimum amount of information and surrendering zero context while they laugh, chuckle, or even chortle in the most unsettling way possible. Then you do a few quests, forget them for a while, and come back to find you missed one of their key triggers so now they're a corpse with an item drop attached, or else they've gone loony and try to attack you.

Could a whole game be about Doing The Fromsoft NPC Voice? Turns out it can.

They're pretty easy to read for filth, is what I'm saying, and a particularly gutting goof at the weirdos' expense caught tabletop RPG designer Grant Howitt⁠—you may be familiar with his other works such as Bear RPG Honey Heist⁠—like a bolt from the blue. "*Trailer for new fromsoft game* Ahh,, fucked up little man," wrote Twitter user @kevins_computer on June 10, 2021, presumably in response to the Summer Game Fest debut of Elden Ring's first gameplay on the same day. "Youre [sic] so fucked up, and nasty . everything, it sucks soooo bad. only you, thje [sic] most fucked up and nasty of guys, can make it suck less."

(Image credit: Grant Howitt)

"The tweet infiltrated my mind. I would walk around my flat intoning it, in part or completely, for days at a time," Howitt told me over email. "There’s something so delightful about embodying the earnest but often fumbling tragedy of these grubby little weirdos.

"Could a whole game be about Doing The Fromsoft NPC Voice? Turns out it can. So I batted around some ideas for a couple of weeks and eventually ended up with this weird upside-down map-making game, but it’s really just an excuse to Do The Voice."

Cue Fucked Up Little Man, which Howitt first shared to Twitter, Patreon, and itch.io in August 2022. Like much of Howitt's work, FULM is an experimental, one-page (and likely one-shot) RPG with an emphasis on improvisation and social interaction over crunchy mechanics. Like some other indie RPGs (Howitt cited Polaris as an example) a given round of FULM will just have one player, but many "GMs."

The player is a "Damned One," the classico placid, gormless, god-slaying Soulsborne protagonist type, while everybody else roleplays⁠—you guessed it⁠—fucked up little men. In addition to coughing and chuckling their way through Oscar-winning performances as "Regretful Physicians" or "Mutter Witches," the fucked up little men also sketch out the map the Damned One explores, setting challenges for the active player on the way to a boss fight. The Damned One rolls a d6 to pass or fail challenges imposed by the other players, with steep penalties for failure and little room to succeed, with the Damned One mantle passing to another player on death. When attempting a skill check that killed another player, the Damned One gets a bonus to their roll from the "echo" of their forebear⁠—a nice riff on the bloodstain/summoning mechanics from the Souls games.

"The first draft of the game was a regular party-style TTRPG where you all played Fucked Up Little Men, and I realised that the GM wouldn’t get to Do The Voice, and that felt like they were missing out," Howitt said of designing the game. "So I inverted the whole game to give everyone a chance to go 'heh, heh, heh' or what have you." As for the roll-buffing echoes, Howitt characterized them as "a completely unintentional side-effect of a last-minute decision" intended to speed up gameplay, but he's happy with how well it emulates the collaborative dimension of Souls games.

Howitt's actually coming at the games from a different perspective than most players' familiarity with co-op or asynchronous collaboration: "I got invaded once as part of a Covenant quest in [Dark Souls] and it gave me heart palpitations, so I’ve done every single one on my lonesome," said Howitt. "It’s very strange watching someone else’s playthrough because there are ghosts of other players running around the place, and it feels... rude? Definitely intrusive, anyway."

I asked Howitt how much carryover he thought the design of his games might have for CRPGs, and I was surprised at his response: "I look at games like Lethal Company, or Among Us, or Chained Together (is that what it’s called? Only Up in hell, you know the one) and they’re far closer to what I enjoy in TTRPGs," Howitt said. "Short-form, improvised chaos loosely based around a theme where players are encouraged to communicate with one another and manage insufficient resources. There’s a joy that arises from emergent situations, and those games tap into it, and that’s the core of good roleplaying to me."

You can follow Grant Howitt and check out his other work on Twitter, Bluesky, Patreon, or itch.io.



Читайте также

Square Enix launches new anti-harassment policy to protect its employees and partners from abusive fans

Piranha Games will lay off employees after Mechwarrior 5: Clans 'performed below projections'

World of Warcraft's competitive dungeon mode is struggling




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Захар Прилепин является лидером среди русских писателей по опросу ВЦИОМ

С начала 2024 года Отделение СФР по Москве и Московской области оплатило пособия по временной нетрудоспособности 2,9 млн жителей региона

«Благодаря Вам об этой песне узнали все»: Филипп Киркоров поздравил KAYA в шоу «Звездные танцы»

Подведение итогов Кубанского казачьего центра "Баско" за 2024г