Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Halls of Torment review

Review catch-up

(Image credit: Chasing Carrots)

There were a few games last year that we didn't have time to review, so before 2025 gets too crazy we're playing review catch-up and rectifying some of these omissions. So if you're reading this and wondering if you've slipped through a wormhole back into 2024, don't worry, you've not become unfastened from time. We're just running late.

Halls of Torment's most obvious difference from its most obvious inspiration is that it expects you to click to attack. No sir, none of that Vampire Survivors laxity here. You'll make inputs to hit enemies and you'll like it. At least for the 10 seconds or so before you head into the settings menu and turn it off.

But there's a reason HoT starts like that: It's a mission statement. Yes, it's saying, you're one little guy against an army of hundreds, thousands, hundreds of thousands of other little guys, and yes, you're sucking up experience gems by the bucketload, but this isn't that other autobattler. This is something different, more deliberate, more considered, and altogether less slot-machiney than its razzle-dazzle forebear. This is Vampire Survivors with a heavy Diablo gloss. It's exactly as dangerous for your time and productivity as it sounds.

(Image credit: Chasing Carrots)

Hellbound

I'm not namedropping HoT's clearest influences to demean it. The game doesn't shy away from its inspirations—they're there on its sleeve for all to see, but it would be unfair and inaccurate to call Halls of Torment derivative. By some mad alchemy, it blends the compulsive loops and endless enemies of Vampire Survivors with the gear and build-crafting of Diablo and produces something wholly its own.

Despite the writhing masses of sprites, it's a little more thoughtful and conservative than other autobattlers I've played. Your hero has over 20 stats for you to take into account and consider as you massacre your way through dungeons. There's the usual stuff: health, defence, damage, but there's also stuff like piercing, force, and a critical hit system composed of multiple substats.

Rounds are 30 minutes, so you're not likely to max them all out even if you want to. You have to decide how you're going to spec your little guy over a multitude of +1% and +0.2% increments to their myriad stats. And where ordinarily those kinds of minute increases are barely noticeable in RPGs, the constant churn of level-ups means they quickly accrue into meaningful differences.

Plus, your buildcrafting is made easier by one of HoT's primary cleavages from Vampire Survivors: Level ups only give you a chance to buff stats, not to choose new weapons, and you'll get four options to choose from (with opportunities to reroll your options, once you get in far enough). If you want new gear, actual gear, you'll have to slay one of the bosses roaming the levels, but it's not strictly necessary. Filling all your possible weapon slots is a rarity, and it wouldn't be unheard of to make it all the way though a level without ever getting anything on top of your default, class-based weapon.

(Image credit: Chasing Carrots)

Take my favourite class and probable war criminal: The Exterminator. He's got a flamethrower. Notionally, you could have other weapons, but who cares? My focus when playing him is turning him into a roving, angry Roman candle, melting hordes of enemies into masses of undifferentiated flesh. Is this optimal? Perhaps not. Is this satisfying? Like you wouldn't believe.

My focus when playing him is turning him into a roving, angry Roman candle, melting hordes of enemies into masses of undifferentiated flesh

That's the handle: The thing that makes Halls of Torment different to Vampire Survivors and the thing that makes me keep coming back to it is that I feel like I'm following something resembling a plan. Vampire Survivors is great, but its experience is one of frantically assembling an ad-hoc toolkit out of whatever its level-up gachas spit at you. Failure is a quirk of the slot machine. In HoT? My failure is the failure of my plan or my ability to adhere to it. There's an element of luck, but only an element.

(Image credit: Chasing Carrots)

Plus, Halls of Torment's specific aesthetic couldn't be more attuned to my sensibilities as a child of the ARPGs of the late '90s and early 2000s. Give me two honking great orbs representing my health and mana and a protagonist who has no articulating joints in his legs and I'm a happy man, and HoT makes me very happy indeed with its lo-fi heroics and diffuse, stygian levels. If I could play this thing on a beige CRT while Rob Zombie screamed in my ears I wouldn't know it wasn't 1999. Actually, wait, I can do that. If anyone needs me, tell them I'm busy for the next… foreseeable future.



Читайте также

Blasting AI into the past: modders get Llama AI working on an old Windows 98 PC

Обзор Kingdom Come: Deliverance 2: безумная песочница с кучей связанных систем

The new RPG from Rebel Wolves, a studio founded by Witcher 3 and Cyberpunk 2077 devs, asks a bold question: What if Geralt was a vampire?

Москва

Причины популярности Vavada

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Navicon: объем российского рынка BI вырос к концу 2024 года на 30%

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

Ветераны СВО будут проходить лечение в центрах реабилитации Социального фонда

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей