Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Black holes, buildings on poles, and a 'sea urchin planet': PUBG creator's world-sized tech demo may be hiding some bizarre machine learning 'hallucinations'

I've just set foot for the first time on PUBG creator Brendan Greene's new planet, and I've gotta say: it definitely looks like a planet. I see some rocks. I see a few trees. One day I walked around in a forest, the next, a desert. I see gentle hills and scattered boulders and a sun in the sky, but nothing out of the ordinary. At least not yet.

This is Preface: Undiscovered World, a tech demo from PlayerUnknown Productions, that uses Melba, Greene's new game engine, to create an "Earth-scale world" using "machine learning agents." Preface is the first step in what Greene estimates could be a "five or 10 year journey" to create a massively multiplayer sandbox the size of a planet (and perhaps the metaverse, maybe).

While all these rocks and trees and hills appear to be perfectly sensible and normal, this planet-sized planet I'm trudging around on may be hiding a few anomalies, at least according to the team building the game engine that generated this world.

"We found that a lot of planet Earth is kind of dull, it's very flat," senior engine developer Leon Lubking told me when I visited PlayerUnknown Productions last year. "We could, for example, train [Preface] only on New Zealand, and then you would get much more extreme landscapes, or the Himalayas, or some some islands and tropical places, and then you get different results."

Training the engine on a specific part of the world doesn't mean there won't be some surprises, however, as machine learning (ML) occasionally will, as the Preface team calls it, have a "hallucination."

"We're using ML agents, which will generate things that you don't always know what it's going to be. Lubking said. "It's just gonna do stuff, and we don't really know. So in essence, we don't know what's gonna happen when people play it. And we don't know what to expect ourselves."

(Image credit: PlayerUnknown Productions)

That means while the team has discovered a few anomalies on their own while testing it, there may be more hidden on the planet that they haven't seen yet. "The ML does what the ML will, and sometimes it does stuff that is not supposed to be there. So you get these precipices we had, like a black hole, or the naval thing, where we had one tiny little [gap] where it went all the way to the Earth's core," Lubking said. "It would create weird terraces. At some point we had some buildings, and it would put buildings up 100 meters in the sky on little poles."

"The ML is going crazy in generating these kinds of things," said Noel Lopez Gonzaga, lead ML researcher at PlayerUnknown Productions. "Of course, we tried to keep it more under control. But there's always going to be a little bit of hallucination."

"It's gonna be a weird place."

Leon Lubking, senior engine developer, PlayerUnknown Productions

While "hallucinations" is the marketing spin for "errors" that tech companies like OpenAI and Google have landed on to excuse their language models confidently stating incorrect facts and telling people to eat rocks, it seems somewhat fitting when applied to procedural environmental generation in a game. A few hallucinations in machine learning isn't necessarily a bad thing in this case, as Gonzaga added: "...sometimes it might create something [that] we don't want to constrain.

"We want to avoid obvious bugs," said technical director Laurent Gorga. "But we have to embrace anomaly as well. Because this is also part of the beauty. Some places on this real planet Earth look like total anomalies. And we don't want to avoid that."

"The sea urchin planet was interesting as well. There are some knobs and levers that you can turn on the ML, and they basically made the differences in elevation very extreme. [The planet] looked like sea urchins, they've got these spiky things," Lubking said, adding: "It's gonna be a weird place."

I haven't spotted any anomalies myself on my various sprints across the virtual planet, but I haven't been visiting for all that long yet, and it's a planet the size of Earth so it's gonna take quite a while to explore. If you want to hunt for a hallucination yourself, you can download Preface: Undiscovered World on Steam and take a stroll—and be sure to use the waypoint and postcard tools to mark the location of any sea urchins or a black holes you find.

Best MMOs: Most massive
Best strategy games: Number crunching
Best open world games: Unlimited exploration
Best survival games: Live craft love
Best horror games: Fight or flight



Читайте также

Terraria creator jokes that the 1.4.5 update may not be the last one after all: 'Terraria will never die as long as there is one last final update'

Elden Ring geographer tests rigorous calculation against weed-fueled horse math to determine the exact size of The Lands Between

Hideo Kojima is 'tired' while crunching on Death Stranding 2 and wonders how long he'll be able to keep making games: 'Every day feels like I'm racing against the clock'

Москва

Автокросс в Химках: зиму не отменить!

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Ветераны СВО будут проходить лечение в центрах реабилитации Социального фонда

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию