Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Warhammer 40,000: Space Marine 2 made millions for Games Workshop, and now it wants more hit videogames: "Clearly we are looking for the next one"

Warhammer videogames have been pretty hit-and-miss over the years, to put it mildly—but Saber Interactive's Space Marine 2 was firmly on the 'hit' side of the fence last year, reaching a player count of 4.5 million a month after launch and drawing more interest to the world's most grimdark sci-fi setting than ever. Unsurprisingly, Games Workshop's quite happy with that result—and pretty keen to see it happen again.

The company's half-yearly report reveals an enormous rise in revenue from licensing in the 2023/2024 financial year—from £12.1 million to £30.1 million—with "the increase being mainly from Warhammer 40,000: Space Marine 2". Even with the core business (miniatures, rulebooks, etc) continuing to boom, that makes licensing over 10% of the money the company earned in that period, largely off the back of one big success. The report also suggests that the resulting excitement has led to "more people coming into our Warhammer stores".

Of course, you get a boost like that, and you're going to want more. "We recognise that successes like these for Warhammer are not a given in the world of video games," the report concludes, but adds that "clearly we are looking for the next one". Elsewhere, it says "we own what we believe is some of the most underexploited intellectual property globally" and lays out a plan to expand Warhammer's reach going forward, with film and TV via its deal with Amazon, and a continued focus on videogames. "We intend to ensure Warhammer’s place as one of the top fantasy IPs globally," it says, brimming with confidence.

How realistic is that confidence? I'm a little on the fence. I can certainly understand why Games Workshop would look at their rich, layered worlds, still enjoying a dedicated fanbase over 40 years since the series began, and think "surely these could be more popular?" I do think as well that there's a big audience out there of Warhammer fans who love the settings but don't want to collect the miniatures and play the games, and those people are perhaps under-served (or underexploited). As far as I can tell they're all just voraciously reading the Horus Heresy novels, as it stands.

On the other, going bigger with Warhammer is certainly easier said than done. Making it work on the big or small screen is going to be a serious challenge—it's an incredibly dense and truly outlandish setting, and ensuring it seems both approachable and not, uh, ludicrous to a mainstream audience on a relatively limited budget won't be easy, even with Henry Cavill leading the charge.

Best Warhammer games: Fantasy epics
Best Warhammer 40k games: The complete ranking
Best Warhammer TTRPGs: Across all three settings
Best Warhammer 40k books: Grimdark novels

More success in videogames is perhaps a less daunting goal, but comes with the baggage of a long history of pretty bad adaptations. For many, the word "Warhammer" in a videogame's title might as well be a byword for "crap", and it's easy to see how a lack of proper oversight from Games Workshop has contributed to that. For a while it seemed like absolutely any studio, big or small, could get their hands on a chunk of Warhammer to mess about with, regardless of their expertise or track record. At the same time, the company's involvement in those games has usually seemed minimal—in overseeing quality and tone, but also in letting developers in on upcoming tabletop releases, frequently leaving games feeling years out of step with the actual wargames.

There have already been signs of that changing, however. Games Workshop seemed to be far more forthcoming with Creative Assembly for the Total War: Warhammer series, and even drew inspiration from it in their own development of the Old World wargame. Similarly Cyanide got enough of a peek behind the scenes for Blood Bowl 3 to make it up-to-date with the new edition, even if delays and a rough launch rather spoiled the attempt at synergy.

That kind of tighter hand at the reins and greater openness with licensees seems like the path to victory—and as a lifelong Warhammer fan, I'd certainly love to see the reputation of its videogame side turned around. Whether even that will lead to another hit as big as Space Marine 2 is harder to predict. Though if all else fails, at least Saber Interactive is already thinking about Space Marine 3.



Читайте также

9 years after launching his own studio, former World of Warcraft lead designer Rob Pardo finally reveals what he's doing with it

Razer BlackWidow V4 Pro 75% review

Alienware Pro Wireless gaming headset review

Москва

Сергей Собянин. Главное за день

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В январе 146 студентов профильных учебных заведений приступили к производственной практике на предприятиях филиала «Северный» ООО «ЛокоТех-Сервис»

Скидки для именинников в «Тропикана Парк»

Заслуженный адвокат Юрий Витальевич Гусаков: Путь к успеху и справедливости.

Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда