Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Obsidian vet Josh Sawyer says that while 'it's not that important' if players never finish an RPG—after all, who finishes Skyrim—'we can kind of chill out' on size

Obsidian head honcho and all around RPG veteran Josh Sawyer did another Tumblr Q&A earlier this week (seen above), wherein he dispensed some more of his design wisdom. For the uninitiated, Sawyer is a seasoned developer—having worked on games like Icewind Dale, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, and the Pillars of Eternity series—as well as the upcoming RPG, Avowed.

When asked if the fact that most players who buy games don't finish them (guilty) impacted Sawyer's design philosophy, he seemed zen about the prospect: "We want the player to play the game, and whatever amount they play, we want them to come away and say 'I'm glad I bought the game, I enjoyed it, great, awesome' … Just having someone's money is not good enough—that's very short sighted."

He then recalls an anecdote where, while talking to a usability group, the issue of game size came up: "We were talking about the size of our games and how we like to make them pretty big and pretty long, even if a lot of the stuff is pretty optional. One of the researchers said 'we found two thirds of people don't finish the games that they start'—they went on to suggest, therefore, 'you should make shorter games'.

"I asked what I thought was just the obvious question, which was how did that correlate to the enjoyment of the player? And they said 'we never asked that'. And I'm like, I think that's really important."

Honestly, considering one of the best RPGs in recent memory was Baldur's Gate 3—a game explicitly designed to not give a crud whether you see all of its scenes or not—that tracks. Stumbling across something rare in a game feels special and, quite frankly, motivates me to give it some more playthroughs, just to see what would've happened if I'd been one of the 33% that banged a bear.

I mean, heck, just look at Skyrim. Sawyer says: "[Skyrim] is a game where a lot of people never finish the crit path … they restart the game over and over, and they just wander, and they never finish it, they never even see more than a third of a map and its locations, but they love it." Overall, he says that if he has "an enjoyable experience out of it, I don't need to finish it. It's not that important."

On the other hand, while player completion stats aren't a reason to shorten games, Sawyer says they aren't much of a reason to make them longer and bloated, either. "I don't think that anyone cares about [getting bigger]. Just stop, we don't. I don't think most players want games that're like 'six times bigger than Skyrim!' or like 'eight times bigger than Witcher 3!'

"Games got bigger and bigger and it became more and more impressive, and then at a certain point, supporting that volume of stuff—there's a quality dip … I don't think we need to go bigger anymore. We can kind of chill out." Hear, hear.

Avowed : Everything we know
Avowed companions: Party's all here
Best Avowed builds: Freeform skill builds
Avowed best weapons: What to dual-wield
Best RPGs: The greatest you can play now



Читайте также

Самые ожидаемые мобильные MMORPG в 2025 году: World of Warcraft Mobile, Aion 2 и другие

Logitech G RS Wheel Hub and RS Track Wheel review

Deadlock's ranked play has improved quite a bit since its arrival, but a small quirk has left only 75 people down at the bottom rank to battle it out




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Новосибирске пройдет региональный отборочный тур фестиваля детского творчества «Добрая волна»

В Новосибирске пройдет региональный отборочный тур фестиваля детского творчества «Добрая волна»

В Новосибирске пройдет региональный отборочный тур фестиваля детского творчества «Добрая волна»

В Новосибирске пройдет региональный отборочный тур фестиваля детского творчества «Добрая волна»