Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Crysis director says it was so hard to run it became a meme because its highest settings were meant for future PCs: 'I wanted to make sure Crysis does not age'

As part of a larger retrospective on Crysis in issue 405 of PC Gamer's print magazine, Crysis director and Crytek founder Cevat Yerli shared his thoughts on the "Can it run Crysis?" meme, as well as what he believes led to this most enduring aspect of the 2007 shooter's legacy.

“I want[ed] to make sure Crysis does not age, that [it] is future proofed, meaning that if I played it three years from now, it should look better than today,” Yerli said. Crysis' highest graphics settings were designed with the hardware of 2010 and beyond in mind, according to Yerli, and to flick them on in 2007 was an act of hubris. “A lot of people tried to maximize Crysis immediately,” he says. “And I’m like, ‘Oh, that’s not why we built the Ultra mode, or Very High’.”

Yerli might be underselling Crysis graphical brutality just a bit, though. In a 2020 retrospective video, Digital Foundry writers John Linneman and Alex Battaglia found a more or less permanent home in the sub-30 fps range playing Crysis on a 2007-era powerful system at High settings and with the decidedly retro resolution of 1168x665. The High setting may also have been best left to future PCs then, and depending on your budget, maybe chuck Medium and Low in there too.

But it's all in good fun: That's a big part of Crysis' legend, after all. Yerli himself seems to appreciate the continued popularity of Crysis as a memetic (sometimes still serious) measure of gaming horsepower: “It was this ambivalent kind of meme that was good and bad, but I actually enjoyed it,” he said. “Last year, Jensen [Huang] for Nvidia announced a new GPU, and they said, ‘Yes, and it can run Crysis.’”

Behind the performance woes and their resulting memes, Crysis remains a great looking game that pushed a number of innovative graphical techniques. Yerli was so focused on knocking Crysis' jungle simulation out of the park that there was a running joke among the developers that, in Crysis, "One tree has more technology built in than the entire algorithm for rendering Far Cry."

A studio research team went to Haiti to document the tropical environment for reference purposes, influencing Crytek's early adoption of dynamic lighting, as opposed to the lower-cost baked lighting of yesteryear, where every shadow is placed by an artist rather than simulated. Crytek also implemented subsurface scattering to nail the "soft, green translucency where the sun is behind [a leaf]."

"Subsurface scattering was a technology that existed already in engines, but was super slow," Yerli said. "Nobody had done it at scale." Crysis further had facial animations and rendering that could challenge Valve's legendarily lifelike Source engine faces. Yerli was particularly proud of shadows and shaders that could replicate the little nuances and details, including one to make characters blush: "We went over bonkers on this one," said Yerli.

And really, that's a good summation of the entire project of Crysis, when you get down to it. To read print-exclusive stories like our full Crysis retrospective, consider subscribing to PC Gamer's print magazine⁠—you'll also get that magical feeling of holding a physical bundle of game journalism in your hand each month.



Читайте также

В США разработчиков Genshin Impact обяжут выплатить $20 млн штрафа и закрыть «донат» в игру детям до 16 лет

Shadow Survival Mod APK 1.7.7 [Бесплатная покупка]

Heroic programmer of the first three Final Fantasy games says he'd 'never seen any roleplaying games until Final Fantasy'

Москва

Незакрытый гештальт: что делать, если партнер говорит о бывших гадости

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Панчакарма: Ваш путь к здоровью и обновлению

Исполнитель и автор патриотических песен взбудораживает сердца национальной аудитории

Сергей Собянин. Главное за день

Незакрытый гештальт: что делать, если партнер говорит о бывших гадости