Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Bethesda intended Starfield to be more violent, including 'meat caps' for beheaded astronauts, but the gore was toned down for technical reasons and because it 'didn't fit thematically'

For all this, it's worth remembering that Starfield is a decent game overall, one that, according to PCG's mag editor Robert, is significantly more fun now that it supports mods. Indeed, there's at least one gore mod available for Starfield already, so if the lack of gibs in Bethesda's sci-fi RPG was ever a problem, it has, in a way, solved itself.

When I first played Starfield, I wasn't surprised to discover it was less violent than Fallout 4 or Skyrim—Bethesda had long stressed it was shooting for a more realistic vibe to its space RPG compared to previous games. But I was surprised by just how much more staid Starfield was than Bethesda's previous efforts. Space is a nasty, hostile place before you throw guns and grenades into the mix, so it was odd to discover that the gnarlier edges of Bethesda RPGs had been so drastically sanded down.

As it turns out, Starfield was originally intended to be a gorier game than what Bethesda ultimately released, as revealed in an interview by Starfield's senior artist Dennis Mejillones. Speaking to Kiwitalkz, Mejillones explained that many of the grisly systems seen in Fallout 4 were implemented in Starfield initially, but were removed for a combination of technical and thematic reasons.

Addressing the technical difficulties first, Mejillones says the gore system had "a lot of implications with the different suits," referring to the many spacesuits players can wear. "From a technical perspective, there's a lot that has to go with [that]. You have to cut the helmet in a certain way, and it's gotta come off, and you've gotta add meat caps to the bottom where the flesh is." By 'meat-caps,' Mejillones means the bloodied stump that will stick out of the helmet and the body when the two are separated. It is also my new favourite piece of game developer jargon.

Mejillones points out Bethesda "had systems for all of that," but it "turned into a big Rat's Nest of all these things you had to account for, now with all these crazy hoses on the helmets and all that stuff that we added." The ability to change body proportions also apparently affected the system.

The other reason for Starfield's less gratuitous violence is more obvious—it just didn't fit with Starfield's tone. "Fallout is very stylised in that regard. It's meant to be. That's part of the tongue-in-cheek humour," Mejillones says. "For Starfield, it was definitely meant to be more lo-fi and realistic. We were inspired a lot by things like The Expanse and Star Trek, so I think it just didn't fit thematically."

I don't know whether additional gore would necessarily have improved Starfield's combat, although having recently replayed Fallout 4, Starfield is definitely missing something on the gunplay front. Perhaps the greater variety of weapons and encounter types in Fallout just gives it a bit more life, as well as the cinematic flair added by VATS.



Читайте также

Участвуй в бета-тесте мобильной версии World of Kungfu: Dragon & Eagle от ChillyRoom

Valhalla Survival от Lionheart Studio можно предзагрузить на iOS и Android

Chernobylite 2: Exclusion Zone получит полноценный вид от первого лица благодаря краудфандингу




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Социальный фонд проинформирует самозанятых о формировании пенсионных прав

Axenix выяснила приоритеты бизнеса в управлении цепочками поставок на 2025 год

Более 230 работодателей Москвы и Московской области получили субсидии за трудоустройство новых сотрудников по программе субсидирования найма

Ремикс Песни. Создание ремикса Песни. Создание Хитового ремикса песни.